"Termín se posunul na 31. srpna," sdělil MF DNES provozní ředitel společnosti Jan Paroubek. Podle něj by tato změna neměla ohrozit včasnost dodání vozů. "Firmy s tím počítají," potvrdil Paroubek.
RegioJet chce začít provozovat své expresy v březnu příštího roku. Zatím má koupených devět lokomotiv. Pro začátek provozu potřebuje mít dopravce 30 vagonů, aby mohl sestavit šest pětivozových souprav.
Ty obstarají v každém směru mezi Prahou a Ostravou osm spojů denně. Část z nich bude zajíždět až do Českého Těšína, Třince a Žiliny.
Jeden vagon přijde na 25 milionů Kč
Za jeden vagon chce RegioJet utratit milion eur (zhruba 25 milionů korun). To je o pět milionů na vůz méně, než před třemi lety zaplatily České dráhy za kompletní rekonstrukci vagonů pro dálkovou dopravu.
Dohromady chce RegioJet do roku 2012 nakoupit 50 vozů. V jejich vybavení by neměla chybět klimatizace či elektrické zásuvky.
Paroubek odmítá, že by byl důvodem prodloužení lhůty pro podání nabídek nezájem firem o dodávku vozů. "Zadávací dokumentaci si vyzvedlo 12 zájemců," uvedl Paroubek.