Radim Jančura křísí taxislužbu Tick Tack. Kromě audi bude vozit lidi i...

Radim Jančura křísí taxislužbu Tick Tack. Kromě audi bude vozit lidi i škodovkami. | foto:  František Vlček, MAFRA

Jančura zkouší restartovat taxíky. Se škodovkami a voňavými řidiči

  • 268
Dva roky po vstupu do pražské taxislužby musí podnikatel Radim Jančura výrazně změnit svůj podnikatelský plán. Jeho byznysu bílých taxíků se zatím nedaří zdaleka tak, jak plánoval, proto chystá změnu. Přikoupí stovky levnějších octavií a řidiči už nebudou pracovat jako zaměstnanci, ale OSVČ.

Jančura v úterý na tiskové konference představil velké změny se svoji prodělečnou taxislužbou Tick Tack. K flotile vozů Audi A6 přikoupí několik set nových vozů Škoda Octavia G-TEC, které bude provozovat pod značkou Green Prague.

„Dlouho jsme hledali vhodné auto střední třídy, řešili jsme i možnosti pořízení elektromobilů,“ řekl Jančura. Cestující za kilometr v octavii zaplatí 18 korun, ve vozech audi hradí 28 korun v případě telefonické objednávky a 25 korun, pokud si vůz objednají prostřednictvím mobilní aplikace.

V praxi tak jde o úsporu nákladů: octavie jsou levnější a jejich provoz bude také úspornější než u limuzín Audi A6. „Půjde o taxislužbu pro střední a zákaznický segment,“ řekl Jančura.

Tick Tack má na leasing objednány octavie na plyn ve verzi Ambition se speciálně upraveným interiérem a Audi A6. Celkem bude firma mít 400 audi a 600 octavií. Pohon na zemní plyn není u taxíků novinkou, jezdí na něj i řada dalších taxislužeb.

Jančura na trh vstoupil s tím, že na rozdíl do konkurence nebudou taxikáři jezdit jako osoby samostatně výdělečně činné, ale jako jeho zaměstnanci. Letos ale od tohoto modelu definitivně odstoupil, protože podle něj ho to znevýhodňovalo v konkurenčním boji. „Za dva roky jsme změnili pražskou taxislužbu v limuzínovém segmentu. Přinutili jsme naše konkurenty pořídit nová vozidla, zaměřit se na čistotu a zákaznické vystupování,“ tvrdí Jančura.

Připustil, že zaměstnanecký model pro taxíky byl jeho nejhorším manažerským rozhodnutím. „Podcenil jsem rozdíl mezi socialismem a kapitalismem,“ řekl Jančura. Hodinová mzda totiž údajně zaměstnance nemotivovala k tomu, aby si sami aktivně hledali jízdy. Podle něj měli řidiči po přechodu na živnostenský list v průměru měsíční příjem 95 tisíc korun.

Někteří taxikáři Tick Tack byli nespokojení

Podle svých slov se chce zaměřit hlavně na to, aby jeho služba byla na trhu největší. „Hledáme pod náš dispečink stovky nejšikovnějších taxikářů, kterým chceme nabídnout nejlepší podmínky na trhu a získat je pro taxi služby nejvyšší kvality. Chceme hezké a voňavé řidiče, kteří se chovají dobře k zákazníkům,“ říká Jančura.

Tick Tack Taxi

Majitel Student Agency Radim Jančura do firmy Tick Tack vstoupil v roce 2013, část si ponechal původní majitel Tomáš Novák, který byl i jednatelem firmy. V létě jej Jančura odvolal.

Firma už nebude vybírat mezi nezkušenými řidiči jako v minulosti, ale bude hledat mezi stávajícími taxikáři. Právě na nezkušenost zaměstnanců firma zprvu výrazně doplácela.

Taxikáři mají Tick Tacku platit paušál za dispečink tisíc korun měsíčně a další náklady spojené s pronájmem a provozem vozidla. Měsíčně má jít u řidiče octavie celkem o 13 170, u audi 25 tisíc. Jančurova snaha přichází ale v době, kdy je řidičů velký nedostatek a někteří taxikáři, kteří pro Tick Tack v poslední době jezdili, odešli v přechodném období, kdy společnost řešila strategii svého dalšího působení.

Jančura nebude prý svým řidičům bránit, aby současně využívali další taxikářské aplikace typu Liftago nebo Hopin. Řada jiných taxislužeb to neumožňuje. „Nesmí podporovat jen aplikace podporující nezákonné podnikání, což je Uber,“ dodal.

„Naším cílem je tlačit na kvalitu a změnu obrazu taxislužby v očích široké veřejnosti,“ doplňuje Jančura. Největší taxislužba v Praze - AAA Taxi Praha, má ve flotile přes 1 200 aut.


Elektromobil