Na japonském dopravním trhu je od zářijových útoků na USA dusno. Letecké společnosti se předhánějí v tom, kdo nabídne levnější letenku a pošle do vzduchu obsazenější stroj.
Už více než čtvrt století přitom nedošlo k žádné významné změně v aerolinek. Naposledy vznikla v roce 1971 fúzí právě současná trojka JAS.
Ministryně dopravy Čikage Ogiová prohlásila před poslanci parlamentu, že obě letecké společnosti plánují fúzí na podzim příštího roku a dodala, že pozorně sleduje, jak tento pohyb ovlivní konkurenci v odvětí.
Obě firmy několik hodin poté fúzi potvrdily. Příští rok vznikne holdingová společnost, která zastřeší aktivity obou stávajích aerolinek. Podle odborníků je Japan Airlines s očekávanou ztrátou 40 miliard jenů (332 milionů dolar) ohroženou firmou. Její příjmy jsou totiž závislé na mezinárodních letech.