Dobrým výsledkům firmy pomohla silná poptávka ve Spojených státech a slabá domácí měna. Tržby společnosti ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, vzrostly o téměř 14 procent na zhruba 6,3 bilionu jenů (asi 1,2 bilionu Kč). Celkový prodej však mírně klesl na 2,2 milionu vozů kvůli slabší poptávce v Asii a v Evropě.
Firma v pátek zvýšila odhad provozního zisku na celý finanční rok o téměř osm procent na 1,94bilionu jenů. Uvedla také, že v tomto kalendářním roce hodlá vyrobit 10,1 milionu vozů, namísto dříve předpokládaných 9,9 milionu.
Toyota loni zvýšila celosvětový prodej téměř o čtvrtinu na rekordních 9,75 milionu vozů (více zde). Vystřídala tak v čele světového trhu svého amerického konkurenta General Motors, jehož prodej vzrostl asi o tři procenta na zhruba 9,3 milionu vozů.
Vedoucí pozici na trhu si Toyota udržela i v letošním prvním pololetí, ačkoli jí prodej meziročně klesl o 1,2 procenta na 4,91 milionu vozů.
Toyota automobilku GM v čele světového prodeje aut poprvé vystřídala už v roce 2008. General Motors byl do té doby světovým lídrem trhu zhruba 70 let. V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět, ovšem hlavně kvůli problémům Toyoty v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a kvůli masivnímu stahování jejích aut do servisů.