Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Japonské automobilky budou stát déle, než čekaly

  10:52aktualizováno  11:29
Japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor spustí své výrobní linky později, než původně předpokládaly. Dodávku náhradních dílů se jim totiž nepodařilo po ničivém zemětřesení rychle obnovit, a tak musely přehodnotit své plány.

Z modelu Toyoty Yaris určeného na vývoz zbyl po zemětřesení jen vrak. - Toyota Yaris, model určený na export do Severní Ameriky, byl zničen zemětřesením ve městě Sendaj. (15. března 2011) | foto: AP

Japonští výrobci aut dosud kvůli katastrofě zkrátily výrobu o 140 tisíc aut. Toto číslo bude dále růst.

Honda Motor chtěla původně spustit výrobu ve čtvrtek, v úterý ale na svých stránkách oznámila, že její továrny nebudou vyrábět minimálně do neděle. "Dnes jsme se rozhodli, že výroba bude v našich závodech přerušena do 27. března," uvedla firma s tím, že následný rozjezd produkce bude záviset na stavu obnovy zničené japonské ekonomiky a dodávkách náhradních dílů.

Toyota Motor, která obnovila část výroby minulý týden, sáhla v úterý k podobnému kroku. Podle agentury AP oznámila, že výroba v jejích 11 místních továrnách bude stát až do soboty. Chybí jí totiž důležité komponenty - gumové a elektronické části.

Subaru a Nissan vyrábějí autodíly na export

Výrobce aut Subaru, společnost Fuji Heavy Industries, naopak oznámila, že ve středu spustí výrobu autodílů pro zahraniční produkci a ve čtvrtek začne vyrábět náhradní komponenty. Odstávku výroby ve svých pěti japonských závodech ale prodloužila do čtvrtka.

Autodíly na export začala od pondělí částečně vyrábět také společnost Nissan, a to v pěti závodech. Výroba vozidel je zatím zastavená do čtvrtka. V nejpostiženější továrně v oblast Iwaki v prefektuře Fukušima se zatím o obnovení výroby neuvažuje. Zaměstnanci, kteří nepracují, mají doporučeno pomáhat dobrovolníkům odstraňovat sutiny ze zničených míst. 

Analytici upozorňují, že nedostatek elektřiny a zničená infrastruktura může opětovný rozjezd továren brzdit více, než si průmyslníci myslí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Olovnaté sklo tlusté 25 centimetrů. Dokáže odstínit záření (14. května 2014).
Už to jádro musíme postavit, říkají Poláci. Řeší při tom peníze i horníky

Poláci se možná dočkají své první jaderné elektrárny. Hledají totiž náhradu za uhlí, z něhož se dnes v zemi vyrábějí čtyři pětiny elektřiny. Zároveň se ale...  celý článek

Soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení....
Brazilský magnát si ochočil celý kontinent, uplácel prezidenty i guerillu

Před více než rokem soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení. Vyšetřování největšího korupčního skandálu Jižní Ameriky však stále...  celý článek

Bill Gates (25. září 2013)
Gates zchudl téměř o pět miliard dolarů, věnoval je na charitu

Nejbohatší člověk světa daroval na charitu prostřednictvím akcií Microsoftu 4,6 miliardy dolarů (asi 102 miliard korun). Podíl Billa Gatese ve firmě se tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.