Zájem o televizory klesá, Panasonic přechází na domácí spotřebiče, osvětlení a vybavení do aut.

Zájem o televizory klesá, Panasonic přechází na domácí spotřebiče, osvětlení a vybavení do aut. | foto: Panasonic

Japonský Panasonic se vrátil k zisku. Z televizí přechází na osvětlení

  • 0
Japonský výrobce elektroniky Panasonic se ve třetím fiskálním čtvrtletí vrátil k zisku. Firma snižuje náklady a místo ztrátové výroby televizorů se stále více se věnuje domácím spotřebičům, bateriím a další elektronice.

Výsledky podpořil i slabší jen. Provozní zisk za tři měsíce do konce prosince činil 34,6 miliardy jenů (7,1 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 8,1 miliardy jenů ve stejném období předchozího roku, oznámila společnost v prohlášení.

Příjmy se snížily o osm procent na 1,8 bilionu jenů. Čistý zisk firmy činil 61,4 miliardy jenů proti ztrátě 698 miliard jenů v předchozích třech měsících a 197,6 miliardy jenů před rokem.

Zájem o televize opadá, poptávka po vybavení do aut do roste

Za devět měsíců fiskálního roku firma vykázala provozní zisk 121,95 miliardy jenů. Výrobce televizorů Viera či fotoaparátů Lumix rovněž potvrdil svůj výhled na celý rok do konce března. Počítá s provozním ziskem 140 miliard jenů. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávají zisk až 149 miliard jenů.

Panasonic. Ilustrační snímek

Panasonic však stále za celý fiskální rok očekává čistou ztrátu 765 miliard jenů. Ta bude druhá nejvyšší v historii společnosti. Mohou za to odpisy nehmotného majetku a majetku v mobilní a energetické divizi a daně.

Panasonic také upřesnil, že klesá poptávka po plochých televizorech a digitálních produktech a přístrojích. Roste však prodej osvětlení LED a vybavení pro automobily.

Panasonic loni oznámil odchod ze svého závodu v Žatci, kde vyráběl LCD obrazovky. V Česku má ještě další dva závody, v Plzni a Pardubicích (více zde).

,