Kanadský soud umožnil firmě zatížené dluhem téměř třináct miliard kanadských dolarů (8,8 miliardy amerických dolarů) zachovat provoz a během měsíce se pokusit o vlastní řešení krize.
Společnost s téměř čtyřiceti tisíci zaměstnanců a 357 letadly potřebuje snížit náklady alespoň o 650 milionů amerických dolarů. Odbory se ale brání, nelíbí se jim například navržené změny v penzijním připojištění.
Pod ochranná křídla vzal aerolinky také soud ve Spojených státech. Kanadská pobočka banky GE Capital půjčila Air Canada miliardu kanadských dolarů.
Management naznačuje, že firma bude štíhlejší, efektivnější a možná se stane dokonce nízkorozpočtovou aerolinkou.
Právě tyto firmy totiž v poslední době přidělaly Air Canada nejvíce starostí. S WestJet Airlines nebo CanJet Airlines bojuje o svůj 70procentní podíl na trhu vnitrostátní přepravy. Dosud zajišťovala klíčové spojení mezi obydlenými částmi Kanady.
Prudký útlum zasáhl letectví po teroristických útocích 11. září 2001. V posledných týdnech jej zvýraznila válka v Iráku a smrtící virus SARS, který z Asie do ostatního světa šíří právě především pasažéři letadel.
Ve Spojených státech se na pokraji likvidace ocitla společnost US Airways, která v pondělí ozdravená opustila bankrotový režim.
Světová jednička American Airlines se tento týden vyhlášení bankrotu vyhnula, když uzavřela dohody o mzdových ústupcích se všemi hlavními odborovými svazy.