je pravda, že...

-
...opravář musí při záruční opravě vydat potvrzení?

ANO

V písemném potvrzení (reklamační protokol) musí být především uvedeno, kdy zákazník výrobek reklamoval, co a jak se opravovalo a jak dlouho oprava trvala. Uvedení doby trvání opravy je důležité pro délku záruční doby, která se automaticky prodlužuje o dobu, kterou si oprava vyžádala. Popis závady je zase důležitý pro případné odstoupení od smlouvy, pokud se stejná, opravitelná závada objeví v záruční době potřetí.

... také při pozáruční opravě musí být vydáno potvrzení?

NE

Potvrzení o opravě musí opravář vydat pouze, pokud opravu neprovede na počkání. Musí v něm uvést, co opravuje, dokdy bude oprava hotová a kolik bude stát. Při opravě na počkání opravenku vydávat nemusí, ale zákazník by měl vždy požádat alespoň o doklad o zaplacení. I na opravy se vztahuje záruka a účtenka je nejjednodušším důkazem, že zákazník reklamuje nekvalitní opravu ještě v tříměsíční záruční době.