Po deseti dnech od tragického železničního neštěstí, při kterém vlak narazil do zříceného mostu a sedm lidí zemřelo, byl na trati obnoven téměř plný provoz.
Studénkou na Novojičínsku už zase projíždějí nejluxusnější vlaky Českých drah SC Pendolino, které jsou závislé na trolejích. Ty na trati minulý týden zničily trosky zříceného mostu a rychlíky na trase Praha - Ostrava končily v Suchdolu nad Odrou.
"Jako první projede úsekem spoj, který z hlavního města vyjel po 17. hodině. Stejně tak i večerní spoje v 19:20 z Ostravy a 20:53 z Prahy," řekl ČTK Petr Šťáhlavný z tiskového odboru Českých drah.
Kritickým úsekem, kde se mezinárodní rychlík Comenius srazil s mostem a sedm lidí zemřelo, budou vlaky jezdit omezenou rychlostí.
"Na dvou hlavních kolejích, po kterých jezdí i expresy, bude platit rychlost 50 kilometrů v hodině. Do kolejiště se po nehodě hodně zasahovalo a musíme počkat, až se usadí," vysvětlila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodsysová.
"Na zbývajících kolejích budou provoz i nadále zajišťovat motorové lokomotivy," řekla agentuře ČTK mluvčí Správa železniční dopravní cesty Anna Kodysová. Zapojování zbývajících trolejí pak podle odhadů potrvá do pondělního večera. V úterý by už mělo být vše uvedeno po technické stránce do stavu před nehodou.
Policie ve středu zatkla a v pátek z obecného ohrožení obvinila dva inženýry, kteří stavbu měli na starost. Dva vedoucí zaměstnanci společnosti Bögl&Krýsl byli zodpovědní za posun mostní konstrukce a bezpečnost práce při tomto posunu. - čtěte zde více o obvinění inženýrů