Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jednání o budoucnosti Opelu skončila bez výsledku, Němci se rozčilují

  8:40aktualizováno  15:11
Budoucnost Opelu je stále nejistá. Jednání německé vlády a firmy General Motors, které je Opel součástí, nepřinesla žádné výsledky. Německo se navíc rozčiluje nad novými požadavky Američanů. Informoval o tom německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Podle německého ministra financí Peera Steinbrücka jsou jednání plná překvapení a zklamání. General Motors prý účastníky šokovala požadavkem na více peněz. K původním 1,5 miliardy eur v podobě překlenovacího úvěru pro Opel žádá o dalších 300 milionů eur.  

"Musíme konstatovat, že americké ministerstvo financí si mohlo dát i víc námahy, co se týká výběru svých zástupců," řekl po celonočním jednání viditelně rozčarovaný Guttenberg. Dodal, že Německo zatím nemá jistotu, kterou potřebuje, aby poskytlo Opelu překlenovací úvěr.

"Požádali jsme americké ministerstvo o vyjádření. Odpověď očekáváme v pátek kolem poledne," uvedl Guttenberg.

General Motors se k výsledkům jednání nevyjádřila. Odboráři GM však tvrdí, že management firmy je za ztroskotanou dohodu zodpovědný.

Soupeří Fiat a Magna

V boji o Opel nadále zůstává italská automobilka Fiat a kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna, kteří jsou podle německé vlády horkými favority. "Nabídka společnosti RHJ International byla odmítnuta," uvedl Steinbrück. Čínská automobilka BAIC se jednání nezúčastnila. Může však na nabídce ještě pracovat.

Magna i Fiat chtějí další informace od General Motors i od amerického ministerstva financí.

Fiat představil ambiciózní plán i na převzetí dalších evropských značek GM Vauxhall and Saab. Z nich a Opelu chce vytvořit zámořské automobilové impérium, které bude zahrnovat také nového amerického partnera, automobilku Chrysler.

Větší šance na vítězství v boji o Opel se přesto dávají Magně, která je zjevným favoritem spolkové vlády i zemí. Přislíbila, že ve svém závodě v Bochumi propustí méně lidí, než dosud plánovala. Hovořilo se přitom o 2 200 pracovnících. Podle Steinbrücka by Magna navíc byla ochotna pomoci i s řešením přechodného financování Opelu.

Kanadsko-rakouský koncern navíc v Německu nehodlá zavřít žádnou ze čtyř továren.

Automobilka General Motors je ve velkých problémech a jedná s americkou vládou o další pomoci. Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.