To potvrzují i údaje společnosti VISA International, provozující platební systémy. Podle nich reprezentují platby v elektronickém obchodě a za mailové nebo telefonické objednávky asi 13 procent z objemu jejich transakcí v euru.
„Internetoví uživatelé hledají na síti nejlepší místa pro své obchody kvůli transparentnosti cen uváděných v euru,“ říká Hasan Alemdar, šéf oddělení pro jednotnou měnu ve VISA. Uvádí tak hlavní důvod většího využití společného evropského platidla při obchodech na síti - možnost cenového srovnání.
„Od elektronického obchodu v euru lze očekávat sbližování cen. A kvůli možnosti jejich srovnání se stane populárnějším prostředkem pro obchodování,“ míní Rosemary O’Mahonyová z evropského vedení poradenské firmy Andesresn Consulting.
Za přední oblast ve využití eura považuje internet i Europay vydávající karty Eurocard/MasterCard. V počtu transakcí zaplacených eurem kartami této společnosti obsadily internetové a telefonické objednávky druhé místo za bezkonkurenčně vedoucí dopravou.
„Za prvenstvím dopravy stojí Francie, která má zpoplatněnou dálniční síť a kde všechny platby probíhají v euru,“ míní Kamila Nosková z agentury O&M Focus, která Europay v tuzemsku zastupuje. Obdobná situace je i u plateb kartami VISA.
Závěry analytiků a finančníků dokládá průzkum poradenské společnosti Andersen Consulting, provedený mezi 251 firmami v osmi západoevropských zemích. Přes polovinu dotázaných finančních podniků podle něj předpokládá, že se v důsledku zavedení eura více zapojí do elektronického obchodu. V oblasti spotřebního zboží je tento podíl ještě výraznější - přes 65 procent.