Nové spojení má podle všech tří dopravců výrazně zlepšit nabídku letů mezi třemi kontinenty a pomoci především letišti v Amsterdamu v dalším růstu. Letos nizozemský terminál očekává 60 milionů pasažérů.
„Není to nic proti Bruselu. Ale jsme tu od toho, abychom vydělávali, a myslíme si, že v Amsterdamu se nám to bude dařit více,“ vysvětlil šéf a zakladatel druhých největších indických aerolinek Naresh Goyal. Jet Airways s KLM a amsterdamským letištěm jednaly přes pět let.
Goyal v pondělí na tiskové konferenci v Amsterdamu ale naznačil, že odchod souvisí především s redukcí sítě evropských linek Brussels Airlines, které pro lety z Bruselu do Severní Ameriky a Indie svážely cestující z Evropy.
Kód Jet Airways ponesou i lety KLM z Prahy
V Amsterdamu využije Jet Airways širší sítě KLM, pro spojení do Severní Ameriky pak také Delty. Proto všichni tři dopravci v pondělí opakovaně deklarovali, že to bude pro všechny strany výhodná spolupráce, která jim má navýšit počty cestujících.
Letecká linka Praha - Londýn rychle roste. Od května přibudou další spoje |
Jet Airways ale současně zredukuje svoji síť dálkových linek do Severní Ameriky. Bude dál létat s mezipřistáním v Amsterdamu do Toronta, končí ale spojení na letiště Newark v USA. Více spojení tak pokryjí KLM a Delta Air Lines.
Služeb Jet Airways, které jsou už čtvrtým rokem ve ztrátě, využívají i čeští zákazníci. I oni začnou nově létat do Indie či Severní Ameriky přes Amsterdam. Některé lety KLM mezi Amsterdamem a Prahou proto nově ponesou i kód Jet Airways.
Nová dohoda je i reakcí na čím dál větší snahy dopravců z oblasti Perského zálivu proniknout do dopravy mezi Asií, Evropou a Severní Amerikou. Proti jejich vstupu hlasitě bojují hlavně američtí dopravci. V případě spolupráce Delty a Jet Airways jde ale i o spojení s konkurentem - podíl v Jet Airways mají Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů.