Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express. | foto: iDNES.cz

Vlaky útočí na autobusy. Jízdenky mezi Prahou a Košicemi dál zlevňují

  • 66
Cestování vlakem na Slovensko výrazně zlevňuje. Cenovou válku tří dopravců potvrdil v úterý zveřejněným ceníkem Leo Express, který nabídne ceny na úrovni mezi RegioJetem a Českými drahami. Dopravci chtějí soupeřit i nabídkou jídel.

Podle zveřejněného ceníku Leo Express budou nejlevnější jízdenky mezi Prahou a Košicemi stát 349 korun. Základní jízdné firma stanovila na 569 Kč. Ceny v pohodlnější byznys třídě začínají na 599 korunách. 

Zatím nejlevnější jízdné na trase z Prahy do Košic nabízí RegioJet za 252 korun, ve špičce a v jiných třídách však cena může přesáhnout i tisícikorunu. Nabídku kvůli konkurenci změnily už i České dráhy: nejlevnější jízdenky nabízí za 510 korun. Dosud jezdily za 623 korun. Dráhy budou na trase díky nasazení pendolin nejrychlejší, jednají ještě se slovenskými železnicemi o zvýšení rychlosti. 

Nabídka přímých vlaků mezi Prahou a Košicemi se letos rozrostla: kromě denních spojů Českých drah a RegioJetu vypraví ještě Dráhy jeden vlak do Košic v pátek a v neděli zpět. Leo Express bude jezdit přes noc. Naopak z jízdního řádu zmizí od prosince noční rychlík Excelsior. 

Bezpečnost vyřeší strážci z agentury

Dopravci přitom věří, že se jim podaří získat nové zákazníky hlavně z autobusů, kterých stále jezdí mezi Českem a východním Slovenskem desítky denně. „Náš vlak je pohodlím, bezpečností i cenou lepší alternativou pro cestující na autobusových linkách – stavěli jsme náš vlak jako konkurenci autobusům na trase Košice-Praha, které jsou pomalejší a méně pohodlné,“ řekl šéf Leo Express Leoš Novotný. 

Firma vyřešila obavy z nočních vlaků najmutím bezpečnostní agentury, rozšířila navíc jídelní lístek. „Přidali jsme do cateringu guláš a halušky a těšíme se na naše slovenské bratry na našich palubách,“ dodal Novotný. 

Dopravci kvůli konkurenci rozšiřují navíc systém doplňkových balíčků. Například České dráhy začaly nabízet k jízdence i balíček se skipasem do Tater a jízdenkou na tatranské železnice.