Do Splitu dorazí po 23 až 24 hodinách jízdy v sobotu před polednem.
Podle ředitele cestovní kanceláře ČD Travel Petra Tiefenböcka, která autovlak vypravuje, se podařilo u některých spojů zkrátit dobu jízdy o hodinu.
Základní jízdenka pro dospělého tam i zpět vyjde zhruba na dva tisíce korun, dítě může stejnou trasu absolvovat o čtyři sta korun levněji. Za auto se připlácí stejně jako za spolucestujícího - dva tisíce korun.
Kromě Jadran Expressu připravily České dráhy na prázdniny další nabídky výhodnějšího cestování především pro mladé. Pro lidi do 26 let je určen letní junior pas, který platí nejen v Česku, ale i na Slovensku a na příhraničních tratích.
České dráhy zároveň začaly prodávat zvláštní jízdenku rakouských drah, s níž lidé do dvaceti let mohou kdykoliv během prázdnin jezdit po celém Rakousku za 29 eur, zhruba 950 korun. Od poloviny června mohou při cestě do Františkových Lázní jet hosté zdarma první třídou. Stačí ukázat průvodčímu lázeňský poukaz.
Novinkou letošního Jadran Expressu bude zastávka pro nakládku aut také v Brně, kam vlak dorazí v pátek odpoledne před třetí hodinou. Pro cestující bez aut bude navíc ve Splitu k dispozici autobus, který je rozveze do letovisek.
Cenu jízdenky nechaly dráhy na loňské úrovni. Za nejlevnější zpáteční jízdenku cestující zaplatí 1990 korun, přeprava auta stojí necelé dva tisíce. Pro srovnání - cesta autobusem vyjde nejméně na 2400 korun a letadlem okolo šesti tisíc korun.
Za zpáteční jízdu pro dva dospělé a dvě děti s vozidlem rodina v autovlaku zaplatí kolem 9 tisíc korun. Při současných cenách benzinu vyjde cesta autem do Splitu a zpátky přibližně na šest tisíc korun.
Loni byl o cestování do Chorvatska vlakem podle Tiefenböcka velký zájem. "Místa pro auta byla ve spoji, který také jezdil jednou týdně, většinou vyprodána. Cestující obvykle vlak naplnili asi z 90 procent," říká Tiefenböck. Autovlak do chorvatského Splitu loni převezl šest tisíc turistů a přes 600 vozidel.
Autovlaky jsou oblíbené i v jiných zemích. Například v Rakousku jezdí na několika linkách mezi východem a západem země.
V sousedním Německu existuje speciální dceřiná firma německých železnic, která provozuje autovlaky například mezi severem země a letními jihoevropskými přímořskými letovisky, ale i zimními alpskými centry. České dráhy kromě Jadran Expressu celoročně vypravují autovlak do slovenského Popradu.