Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

K vlakům více autobusů. Leo Express zařazuje nové spoje po silnici

  10:03aktualizováno  10:03
Soukromý dopravce Leo Express otevře od 4. září dvě další nové autobusové linky. Nově vstupuje na linku z Prahy do Plzně a Klatov a expanduje i na Slovensko, kde spojí Staré Město u Uherského Hradiště s Banskou Bystricou.

Autobus Leo Express, který jezdí na trase Praha - Krakow. | foto: Leo Express

Leo Express tak pokračuje ve strategii budovat svoji dopravní síť po celém Česku i okolních zemích. Už v létě poprvé spustil linku do Německa nebo další trasy na východ. Dopravce na nové trasy si najímá: v případě linky do Plzně budou jezdit cestující autobusy značky Setra dopravce VKJ Autobusy, v případě Banské Bystrice pak vozy Mercedes Benz slovenského Turancaru. Autobusy jsou v černozlatých barvách Leo Express s připojením na internet či občerstvením na palubě.

Leo Express začne lidi od vlaku vozit zdarma domů, přidává nové spoje

Linku na Slovensko naváže Leo Express na svůj vlak z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště. Autobus se odsud vydá do Banské Bystrice přes Uherský Brod, Trenčín či Prievidzu. Z Prahy vyjede vlak v 9:11, v Banské Bystrici je autobus v 16.35, ceny jízdenek mají začínat na devíti eurech. Druhý pár spojů je čistě autobusový přes noc.

Podle šéfa Leo Express Petera Köhlera je zejména spojení Zlínského kraje se Slovenskem dosud špatné. „Ozývala se nám i řada starostů, zda bychom nemohli přijít s nějakou linkou,“ dodal. Na trasu letos vstoupila s víkendovým spojem z Prahy do Trenčína Arriva, Leo Express ale bude jezdit každý den.

Od 69 korun

Novou trasou je i spojení Prahy s Plzní a Klatovy. O linku do Klatov se kdysi pokoušela Student Agency, ale nedostala licenci. Leo Express přes najatého doprace s licencí uspěl. Firma zatím nabídne dva páry spojů denně: v 5 ráno z Klatov první spoj a druhý v 7 večer z Plzně, opačným směrem v 8.30 a 21.30 z Prahy.

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Autobusy v Praze budou zajíždět na autobusové nádraží Florenc a k hlavnímu nádraží, kde budou mít přípoj na vlaky Leo Express. Na lince bude mít Leo Express i třídu Business class s větším prostorem pro nohy. Půjde o autobus, který nasazuje dopravce i na nový spoj do Mnichova.

Na trase může vyvolat menší cenovou válku: mezi Prahou a Plzní bude jezdit za 69 korun, z Prahy do Klatov za 99 korun. Dosud jsou ceny vyšší: například RegioJet jezdí ze Zlíčína do Plzně za 80 korun s kreditovou jízdenku a za 100 korun bez ní, České dráhy mají nejlevnější jízdenky bez slev za 95 korun.

Vlaky Leo Express vozí cestující v Česku od října 2012:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.