Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci zakázali víkendové spaní v kamionu, řidiči musí do hotelu

  1:00aktualizováno  1:00
Německo po zavedení minimální mzdy opět znepříjemňuje život dopravcům ze zahraničí. Od 25.­ května platí nové nařízení, podle něhož nesmějí řidiči v kabině kamionu trávit takzvaný týdenní odpočinek. Jde o povinnou pauzu o délce 45 ­hodin, kterou mají řidiči předepsanou po šesti dnech za volantem, většinou ji čerpají o víkendu. Dopravci změnu kritizují.

(ilustrační snímek) | foto: Jan Daněk, iDNES.cz

Při kontrole se řidiči musejí prokázat dokladem o zaplaceném ubytování. Za každou hodinu, kterou strávili proti vyhlášce v kabině, dostanou pokutu 60 eur, zaměstnavatel trojnásobek.

Opatření míří především proti levným dopravcům z východní Evropy, kteří vysílají řidiče na několik týdnů jezdit po Německu. Dotkne se však i českých firem, přestože ty většinou takový model podnikání nevyužívají.

Podle Martina Felixe ze sdružení Česmad Bohemia opatření pocítí hlavně dopravci, kteří jezdí z ­Česka dlouhé trasy přes Německo, například do Španělska. „Velmi často se stává, že šest dní na cestu tam a zpět nestačí a řidič musí strávit víkend v Německu,“ říká Felix. Podle něj je to další krok k omezení konkurence zahraničních dopravců.

Ve Francii hrozí i pokuta za spaní v kamionu, říká šéf trestané firmy

Podobně to vidí slovenský europoslanec Richard Sulík. „Z velkých Evropanů se najednou stávají nekompromisní ochránci vlastních zájmů,“ napsal Sulík ve svém komentáři na serveru HNonline.sk.

Někteří dopravci se podle Felixe už rozhodli z dlouhých tras odejít. Za podivné považuje rovněž to, že zákon v Německu zveřejnili 24.­ května a­ začal platit hned druhý den.

Felix tvrdí, že problém nespočívá v tom, že by dopravci museli platit za hotel, ale jde o to, že nemají s kamiony kde u hotelů zaparkovat. „Řidič nemůže opustit kamion s nákladem. U hotelů nejsou parkovací místa,“ dodává Felix. Obává se, že zákaz povede k tomu, že východoevropští dopravci budou tábořit v ­kamionech u česko-německých hranic.

Řada západoevropských zemí se snaží o zavedení podobných opatření delší dobu. Zřejmě nejznámější je stanovení povinné minimální mzdy. Za tu dostali čeští dopravci například ve Francii pokuty, loni zakázala spaní v kamionech o víkendu Belgie. Ochranářská opatření jsou nejrozšířenější ve Francii, kde je zavedl ještě za svého působení na ministerstvu hospodářství a financí současný prezident Emmanuel Macron.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministerstvo dopravy zvažuje, že rozšíří mýto pro nákladní vozidla i na silnice...
Kupte si nás, nabídl Kapsch Ťokovi. Ministerstvo firmu na mýto nechce

Společnost Kapsch, která provozuje v Česku mýto, poprvé potvrdila, že nabídla prodej části svých aktivit státu. Nabídka podle vedení firmy platí stále,...  celý článek

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Češi znovuobjevují autobus do Chorvatska, dopravci přidávají posily

Nové přímé autobusové linky mezi Českem a chorvatskými letovisky u Jaderského moře našly rychle tolik zákazníků, že je oproti původnímu jízdnímu řádu dopravci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.