Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci zakázali víkendové spaní v kamionu, řidiči musí do hotelu

  1:00aktualizováno  1:00
Německo po zavedení minimální mzdy opět znepříjemňuje život dopravcům ze zahraničí. Od 25.­ května platí nové nařízení, podle něhož nesmějí řidiči v kabině kamionu trávit takzvaný týdenní odpočinek. Jde o povinnou pauzu o délce 45 ­hodin, kterou mají řidiči předepsanou po šesti dnech za volantem, většinou ji čerpají o víkendu. Dopravci změnu kritizují.

(ilustrační snímek) | foto: Jan Daněk, iDNES.cz

Při kontrole se řidiči musejí prokázat dokladem o zaplaceném ubytování. Za každou hodinu, kterou strávili proti vyhlášce v kabině, dostanou pokutu 60 eur, zaměstnavatel trojnásobek.

Opatření míří především proti levným dopravcům z východní Evropy, kteří vysílají řidiče na několik týdnů jezdit po Německu. Dotkne se však i českých firem, přestože ty většinou takový model podnikání nevyužívají.

Podle Martina Felixe ze sdružení Česmad Bohemia opatření pocítí hlavně dopravci, kteří jezdí z ­Česka dlouhé trasy přes Německo, například do Španělska. „Velmi často se stává, že šest dní na cestu tam a zpět nestačí a řidič musí strávit víkend v Německu,“ říká Felix. Podle něj je to další krok k omezení konkurence zahraničních dopravců.

Ve Francii hrozí i pokuta za spaní v kamionu, říká šéf trestané firmy

Podobně to vidí slovenský europoslanec Richard Sulík. „Z velkých Evropanů se najednou stávají nekompromisní ochránci vlastních zájmů,“ napsal Sulík ve svém komentáři na serveru HNonline.sk.

Někteří dopravci se podle Felixe už rozhodli z dlouhých tras odejít. Za podivné považuje rovněž to, že zákon v Německu zveřejnili 24.­ května a­ začal platit hned druhý den.

Felix tvrdí, že problém nespočívá v tom, že by dopravci museli platit za hotel, ale jde o to, že nemají s kamiony kde u hotelů zaparkovat. „Řidič nemůže opustit kamion s nákladem. U hotelů nejsou parkovací místa,“ dodává Felix. Obává se, že zákaz povede k tomu, že východoevropští dopravci budou tábořit v ­kamionech u česko-německých hranic.

Řada západoevropských zemí se snaží o zavedení podobných opatření delší dobu. Zřejmě nejznámější je stanovení povinné minimální mzdy. Za tu dostali čeští dopravci například ve Francii pokuty, loni zakázala spaní v kamionech o víkendu Belgie. Ochranářská opatření jsou nejrozšířenější ve Francii, kde je zavedl ještě za svého působení na ministerstvu hospodářství a financí současný prezident Emmanuel Macron.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.