Smlouva se státem počítala pro příští rok zhruba s 80 tisíci palubními jednotkami v provozu. Podle člena představenstva Kapsch TrafficCom Erwina Toplaka se jich vyrobilo a do Česka dodalo 114 tisíc.
INFOGRAFIKA: ZPOPLATNĚNÉ ÚSEKY
„Během prvních čtyř týdnů předpokládáme ještě zvýšený provoz na prodejních místech a pak čekáme pokles na průměrnou aktivitu,“ dodal Toplak.
Kvůli očekávanému vyššímu zájmu řidičů v prvních dnech Kapsch a jeho partneři posílili prodejní místa na hranicích a prodloužili jejich pracovní dobu.
Zástupci Kapsch zopakovali, že systém je připravený k ostrému spuštění. Úspěšnost pilotního provozu dosahuje podle testů 99,66 procenta. „Systém je stabilní a drží účinnost,“ řekl Toplak.
Připomněl také, že zkušenosti z Rakouska ukazují, že podíl neplatičů se po spuštění mýtného pohybuje kolem tří procent. V průběhu roku ale klesá pod hranici jednoho procenta.
Zhruba pět procent provozu pak podle Toplaka zamířilo v Rakousku po startu mýtného na objízdné, nezpoplatněné trasy. Přibližně po jednom čtvrtletí se ale i tento podíl snížil, a sice na dvě až tři procenta.