Mýto, mýtná brána

Mýto, mýtná brána - Mýto, mýtná brána | foto: Alexandr Satinský

Kapsch vztyčil poslední bránu, test začne v pátek

  • 32
První etapa výstavby mýtného systému skončila. Krátce po 22. hodině vztyčila společnost Kapsch na 27. kilometru pražského rychlostního okruhu R1 poslední - 167. bránu - bránu. iDNES.cz to potvrdil David Šimoník z agentury, která Kapsch zastupuje.

O dalších čtyřech branách z původně plánovaného počtu 171 se ještě jedná. Jednu poškodil kamion, u dalších se podle Šimoníka ještě čeká na příslušná rozhodnutí. Stát by mohly do konce roku, systém ale může začít fungovat i bez nich.

Přes 130 bran je už vybaveno i potřebnými technologiemi, od prvního prosince se na nich rozběhne pilotní provoz, který má mýtný systém ozkoušet.

„V pátek prvního prosince začne ostré testování na kamionech,“ potvrdil Šimoník. Do pilotního provozu zapojí přibližně polovina mýtných bran.

„V pilotním provozu budou vozidla, vybavená palubními jednotkami, jezdit po dálnicích, provoz se bude monitorovat a vyhodnocovat, avšak mýtné se jim účtovat nebude,“ říká generální ředitel Kapsch Telematic Services Karel Feix.

Proč ještě čtyři brány v systému schází:
- Bránu na dálnici 157. kilometru dálnice D1 poškodil kamion. Brána náraz vydržela, musí se ale prověřit a opravit.

- Na silnici 1. třídy číslo 3 má stát brána na 71. kilometru. Silnice se má v budoucnu přeměnit na dálnici D3, zatím jde ale o silnici 1. třídy a česká se proto na rozhodnutí místních úřadů.

- Na 39. kilometru dálnice D11 projíždějí nadměrné náklady, které by klasickým portálem neprojely. Ministerstvo dopravy proto rozhodlo o přepracování projektové dokumentace. Brána bude hotová v prosinci.

- Posledním místem je 2. kilometr rychlostní komunikace R10 - tato část silnice spadá pod pražský magistrát, na jehož rozhodnutí se čeká.