Karosa nestíhá vyrábět

Až k maximální hranici výrobní kapacity musel sáhnout největší český výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto. Od září vyrábí denně pět, místo dosavadních čtyř autobusů. Důvodem jsou zakázky, které vůbec nebyly v plánu, nebo se měly realizovat až počátkem příštího roku. Například výroba 15 autobusů pro ruskou Ťjumenskou naftovou společnost a tři autobusy pro hlavní město Jugoslávie Bělehrad. Více autobusů než bylo plánováno musí Karosa vyrobit také pro zákazníky na Slovensku. Zvýšené tempo výroby bude podnik udžovat i na začátku příštího roku.

Neměla by se tak opakovat situace ze začátku letošního roku, kdy firma musela kvůli nedostatku zakázek několik směn vynechat a přesunout je do dalšího období roku, kdy již měla objednávek dostatek.

Letošní prodej autobusů Karosy by se měl pohybovat kolem 1260 vozů, což představuje meziroční zvýšení o dvě procenta a proti plánu nárůst o deset procent. Tržby Karosy mají vrůst meziročně asi o sedm procetn na 4,75 miliardy korun.

Od počátku roku 1999 je Karosa součástí nadnárodního holdingu Irisbus, do něhož spojily autobusové aktivity koncerny Renault, který do Karosy vstoupil v roce 1993, a Iveco.