Výrobu na původní, jedenatřicet let staré lince Karosa skončila v polovině června. Novou linku, která by měla ve dvousměnném provozu denně vyrábět až deset autobusů, chce spustit po celozávodní dovolené v polovině srpna. Na staré lince Karosa kompletovala maximálně osm vozů.
Do rekonstrukce montáží by měla jít největší část z letošních investic kolem 350 milionů korun. Hlavní investicí při přestavbě závodu bylo loňské spuštění nové lakovny za půl miliardy korun. Další investice se týkaly například technologií zpracování plechu a profilů, logistiky, svařovny, energetiky.
Letos Karosa už poněkolikáté zvýšila odhad prodeje z původního plánu 1340 vozů na aktuálních téměř 1600 autobusů. V pololetí firma zvedla prodej o 18 procent na 721 vozů. Ve dvousměnném provozu společnost pracuje od května.
Karosa je součástí holdingu Irisbus, v němž své autobusové aktivity spojily koncerny Iveco a Renault. Po dokončení přestavby závodu se Karosa stane klíčovým podnikem Irisbusu.