Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Karosa se přejmenuje na Iveco ČR

  9:52aktualizováno  9:52
Desetiletí je nerozlučně spojena s Mladou Boleslaví automobilka Škoda, s Hlinskem domácí spotřebiče společnosti Eta a Vysoké Mýto má tradiční značku autobusů Karosa. A právě ta od ledna zmizí.
Majitelé doufají, že se s novou značkou lépe prosadí v zahraničí

Majitelé doufají, že se s novou značkou lépe prosadí v zahraničí | foto: Radek CihlaMF DNES

Akcionáři včera rozhodli, že Karosa změní obchodní jméno na Iveco Česká republika. Vysokomýtská firma tak přijde o tradiční název, který ji provázel bezmála pět desítek let.

Se značkou Iveco do světa
"Rozhodlo o tom 98 procent akcionářů na valné hromadě. Pouze 12 hlasů z více než tisícovky bylo proti. Od 1. ledna se Karosa jmenuje Iveco Česká republika. Jiné varianty navrhovány nebyly," řekl generální ředitel společnosti Rudolf Černý.

Firma tak odstřižením tradičního názvu dokončí integraci s italskou společností Iveco, která od roku 2003 stoprocentně vlastní holding Irisbus, do kterého patří právě i Karosa.

Ještě v polovině letošního roku přitom vedení Karosy tak jistě nemluvilo. "V té době se o tom začínalo uvažovat a změna názvu nebyla stoprocentní. Čekalo se, jak autobusy dopadnou na trhu s novým označením. Ovšem ukázalo se, že pod jménem Irisbus Iveco úspěšné jsou,“ vysvětluje Černý.

Z autobusů tento rok zmizí i známé písmeno K a značka Karosa. "Letos ještě vyrábíme poslední série do Ruska. Jedná se o typy, které vyvíjela ještě stará Karosa. Od roku 2003 už loga na nových typech vozů vyvíjených v rámci holdingu nebyla," říká obchodní ředitel Karosy Petr Rusek.

Odborníci, kteří sledují automobilový průmysl i české a světové obchodní značky, považují krok italské firmy Iveco za logický.

"Iveco je světová značka, která patří mezi největší hráče na trhu užitkových vozidel. Změna názvu z Karosy na Iveco tak může přispět k vyšším prodejům," uvedl ředitel firmy Brand Brothers Tomáš Papírník.

Zároveň však přiznal, že "značka Karosa je bezpochyby stále vysoce známá a má svoji hodnotu. Jistě představuje pro českou veřejnost tradiční značku, která se pojí s jistou nostalgií".

Karosa, která každý rok navyšuje výrobu a letos dokončí více než 2200 autobusů, však většinu produkce vyváží do zahraničí, v Česku se prodá jen menší část.

"Nostalgie? Z regionálního pohledu možná, ale světový pohled říká: Kdo je Karosa? Karosa měla svoje místo a z historie nikdy nezmizí," dodal Černý.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.