Karosa se prosazuje na sibiřských silnicích

  • 1
Po ruské Sibiři budou letos jezdit další nové autobusy vysokomýtské Karosy. Firma v minulých dnech uzavřela kupní smlouvy se zákazníkem ze západosibiřského Chanty Mansijska, na jejichž základě mu dodá dvě desítky autobusů za asi 68 milionů korun.

Zatímco zmíněná zakázka bude naplněna zhruba v polovině roku, už počátkem dubna vyvrcholí dodávky pro naftařskou společnost Surgutněftěgaz z města Surgut, které rovněž leží v západní Sibiři.

"Surgutněftěgazu jsme už letos dodali 24 autobusů, počátkem dubna tam půjde zbylých 14. Celková hodnota tohoto kontraktu je asi 110 milionů korun," uvedl obchodní ředitel Karosy Petr Rusek.

Karosa v tomto případě navázala na dodávky z minulých let, kdy Surgutněftěgazu prodala celkem 248 autobusů. Rovněž dodávky dopravní společnosti v Chanty Mansijsku nebudou první.

"Do této oblasti půjde 18 linkových autobusů a dva zájezdové," přiblížil ředitel.

Karose loni podle předběžných výsledků stouply tržby asi o 13,5 procenta na 5,5 miliardy kroun. Celkově Karosa loni vyrobila meziročně téměř o 18 procent autobusů více, tedy rekordních 1554 vozů.

Nejvýznamnějším obchodním partnerem Karosy v zahraničí zůstala Francie s prodejem 875 autobusů.

Novodobá historie Karosy začala v roce 1993, kdy do ní vstoupil francouzský Renault. V roce 1999 se stala součástí holdingu Irisbus, v němž své autobusové aktivity spojily koncerny Iveco a Renault.

Od začátku tohoto roku se jediným vlastníkem Irisbusu stalo italské Iveco.