Nový VW Golf se zadními sedadly z Jaroměře.

Nový VW Golf se zadními sedadly z Jaroměře. | foto: Volkswagen, SME.sk

Výrobce autodílů Karsit rozšíří závod v Jaroměři a přijme 250 lidí

  • 0
Výrobce autodílů Karsit Holding z Jaroměře na Náchodsku hodlá v následujících dvou letech investovat 1,5 miliardy korun a vytvořit až 250 nových pracovních míst.

Informoval o tom generální ředitel a majitel společnosti František Řípa. Roční obrat Karsit Holdingu se v posledních letech pohyboval mezi 2,5 až třemi miliardami korun, nyní společnost zaměstnává přibližně 750 lidí.

Investice mají firmě zajistit výrazně vyšší konkurenceschopnost, pomoci ji v dalším růstu výkonů a dostat ji mezi špičku dodavatelů automobilového průmyslu v Evropě.

Hlavními investicemi budou lisovací linka a rozšíření lakovny. "Lisovací linka ovládaná manipulátory s šesti těžkými hydraulickými lisy se stane největší technologickou investicí firmy od doby jejího vzniku. Bude to nejmodernější linka v Česku, která snese porovnání se zařízením u výrobců automobilů," uvedl Řípa. Většina investic půjde do strojírenských technologií, počítá se i s vybudováním nových skladů.

Karsit vznikl na začátku 90. let. V roce 1994 firma zprivatizovala bývalý závod Karosy v Jaroměři, který tehdy měl 180 zaměstnanců a 180 milionů korun ročního obratu. Od té doby firma oba ukazatele zmnohonásobila. "Důležité je, že v celé své dvacetileté historii se firma nikdy nedostala do červených čísel," uvedl Řípa.

Firma vyrábí kovové kostry sedadel

Automobilová divize Karsit Holdingu má nyní dva výrobní závody v Jaroměři, další v Příbrami, Postřelmově, Dvoře Králové nad Labem a na Slovensku. Výrobní aktivity rozvíjí prostřednictvím společných podniků. Díly a komponenty, především kovové kostry sedadel, vyrábí například pro vozy Volkswagen, Škoda, Audi, Seat, PSA, Scania.

Firma například v současné době spustila sériovou výrobu zadních sedadel pro vůz Volkswagen Golf. Příbramský závod by na něj měl během jednoho roku dodat rámy až na milion aut. Karsit je také takzvaným vývojovým dodavatelem koncernu VW. "Významná je i zakázka kombinovaných zadních sedadel a opěr na vůz Citroen Picasso, které se denně expedují z Jaroměře do závodu PSA v Trnavě," uvedl Řípa.

Z nových zakázek jmenoval kontrakt na vývoj a výrobu zadních sedadel a opěr pro nový model Škody Fabia, který půjde do sériové výroby v roce 2014. Firma také získala výrobu náhradních dílů pro vozy Octavia a Superb, výrobu rámu zadních sedadel Audi Q7 či nárazníku pro nákladní vozy Scania. Vedle sedadel Karsit vyrábí další autodíly, například takzvané podskupiny karosérií.

Součástí Karsit Holdingu je i zemědělská divize, která hospodaří na 5000 hektarech a ve stájích v Dubenci a Bílé Třemešné chová přes 2000 kusů skotu. Nyní divize buduje kravín pro 400 kusů dobytka a připravuje stavbu nové posklizňové linky.

,