Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MAPA: Miliardová injekce do silnic. Podívejte se, kde si v létě postojíte

  4:00aktualizováno  4:00
Přes deset miliard korun letos dají stát, kraje a města do oprav zanedbaných silnic. Po letech jde o výrazné navýšení peněz, skokový nárůst výdajů ale přinese i komplikace: velký počet uzavírek.
Omezení provozu na silnici. (Ilustrační foto)

Omezení provozu na silnici. (Ilustrační foto) | foto: Radek Miča, MAFRA

Velká dopravní omezení čekají řidiče přitom nejen na státních dálnicích a silnicích prvních tříd, ale i například na méně vytížených krajských silnicích nižších tříd. Stát totiž poslal krajům přes čtyři miliardy korun na opravy silnic.

Například kvůli dlouho odkládané opravě Žďákovského mostu u Orlické přehrady si řidiči zajedou několik desítek kilometrů (více zde). Na dálnicích zase musí doufat, že ve zúženích nenastane žádná nehoda, která by znamenala hodinová pojíždění v kolonách.

Souběh oprav klíčových dopravních tepen i silnic nižších tříd totiž způsobí, že například dálnici D1 prakticky nepůjde na některých úsecích v případě kolon objet. „Dálnice budeme opravovat tak, aby na nich byly zachovány dva jízdní pruhy v obou směrech. Průjezdné zůstanou i rychlostní silnice, abychom nemuseli vytvářet objížďky, které by přenesly zátěž na silnice nižších tříd,“ říká generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. 

Přehled velkých oprav

Podívejte se na mapu oprav na dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích I. třídy v roce 2015

Přehled velkých oprav na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích I. třídy v roce 2015

Letošní skok v opravách je vítanou vzpruhou pro stavební firmy. Ty dlouhodobě kritizují nerovnoměrný přísun peněz, který vede i k velkým výkyvům v cenách. Vzhledem k velké poptávce se dá letos očekávat spíše zdražení prací. Rostou například i ceny některých materiálů.

„S kamenivem začíná být problém, je po něm velká poptávka i na železnici. Ale jinak ty objemy nejsou tak obrovské, jak se zdá, dříve se tolik běžně stavělo,“ říká Petr Čížek, šéf firmy Swietelsky stavební a zároveň Sdružení pro výstavbu silnic.

Pro silničáře jsou opravy silnic vítanou prací i vzhledem k tomu, že kvůli zanedbané přípravě se mnoho nových silnic nestaví. V tom je velký rozdíl oproti železnicím, kde jsou stavaři už přesyceni novými zakázkami tak, že některé odmítají nebo soutěží i na více než sto procent ceny.

Nejotřesnější silnice v Česku? Podívejte se na záběry z Prahy 10:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.