Vejde se do něj 20 pasažérů, kromě šestnácti sedaček jsou v letadle ještě dva

Vejde se do něj 20 pasažérů, kromě šestnácti sedaček jsou v letadle ještě dva dvoumístné divany. V porovnání s jinými letadly této kategorie nepůsobí to Kellnerovo nijak výrazně nadstandardně. | foto: The Jet Business

Kellner prodává svůj tryskáč. Podívejte se, v čem létal nejbohatší Čech

  • 323
Nejbohatší Čech Petr Kellner prodává svůj první tryskáč - Gulfstream 500 - který si pořídil v roce 2002 jako první kus této třídy do své soukromé letky. Ani ne deset let starý stroj se již objevil v nabídce londýnské zprostředkovatelské firmy Jet Business.

Kellner si pro prodej nevybral nejlepší dobu, na trhu podle lidí z oboru teď značně převažuje nabídka. I proto podle informací brokera cenu snížil nedávno na 26,95 milionu dolarů, původně ho stál 42 milionů.

Ztráta je větší v korunách kvůli kurzovému rozdílu - při nákupu stál dolar 34 korun, teď se obchoduje za 19 korun. Jako první o prodeji informoval server firstclass.cz.

Podobná letadla jsou k mání na specializovaných serverech za podobnou cenu, ale stejně starý gulfstream lze najít i za cenu o dva miliony dolarů nižší. Kellner si však může dovolit chtít víc, protože letadlo používal sám a v rámci své společnosti, nenechával je pronajímat. Kellnerův stroj má za sebou přes 4 000 letových hodin a vzlétl a přistál více než 1 600krát. Na jeden zátah je schopný dolétnout přes deset tisíc kilometrů.

Díky nabídce na prodej je nyní poprvé možnost nahlédnout, jak Kellnerovo letadlo vypadá uvnitř. Vejde se do něj až 20 pasažérů, kromě dvanácti sedaček jsou v letadle ještě dva čtyřmístné divany. V porovnání s jinými letadly této kategorie nepůsobí to Kellnerovo nijak výrazně nadstandardně.

Nadále si nechává ve flotile novější a modernější Gulfstream G 550 z roku 2008. Před rokem a půl navíc pořídil větší Boeing BBJ, který je prostornější a je v něm ložnice a koupelna, což byl hlavní požadavek. "Má to cenu komfortu, času, ale i toho, že hlava zůstane rychlá," uvedl Petr Kellner tento měsíc v rozhovoru s MF DNES.

Komárek chce novější model

Gulfstreamy v Česku dosud používal jen Kellner, teď má na model G 550 zálusk i Karel Komárek, vlastník skupiny KKCG. Oba spolupracovali při ovládnutí Sazky, teď by mohli mít kromě Sazky ještě něco společného: stejný typ letadla. Podle informací MF DNES by měl stroj do své flotily zařadit ještě letos.

Ani ne deset let starý stroj se již objevil v nabídce londýnské

Pod KKCG spadá i firma na provozování soukromých tryskáčů Grossmann Jet Services (GJS). "Pořízení letadla typu Gulfstream G 550 je jednou ze zvažovaných variant na rozšíření flotily. Žádné rozhodnutí však v současné době přijato nebylo," řekl mluvčí Dan Plovajko.

Komárek dosud létá s Embraerem Legacy, který pronajímá dál. Svou velikostí, pohodlím i doletem jde o letadlo o jednu třídu níže než pětkový gulfstream.