V PPF bude mít na starosti klíčové oblasti: personální politiku a image firmy.
Tuto zprávu ve středu navečer potvrdily MFD obě společnosti. "Stal se členem vrcholového vedení skupiny PPF odpovědným za personální politiku a vztahy s veřejností," stálo v později vydaném oficiálním prohlášení PPF.
Hart, který je zároveň předsedou Asociace komunikačních agentur, se v Ogilvy zhruba deset let věnoval PPF jako svému hlavnímu klientovi.
Se svým týmem vybudoval značku České pojišťovny, eBanky nebo Home Creditu. On a jeho lidé stojí za většinou produktů, které si lze vybavit ve spojení s těmito značkami, které patří PPF: od reklamy na povinné ručení nebo životní pojištění po letáky na pobočkách a loga.
Ke klientům Ogilvy patří ještě například firmy Unilever, plzeňský Prazdroj nebo Ford.
Spojení PPF a Ogilvy Group je nejúspěšnějším spojením firmy a reklamní agentury: na českém trhu dosud nikdo neposbíral tolik cen za efektivitu Effie jako ony.
Spolu s PPF jezdí zaměstnanci Ogilvy už několik let i do Ruska či Kazachstánu, všude, kde hodlá PPF expandovat.
"Jsou úspěšní," říká reklamní expert Jiří Mikeš. "Hart má nápady a zároveň je to schopný manažer a nenechá se vytočit. Je to muž klidné síly," dodává Mikeš.
Hart dosud vedl agenturu s 240 zaměstnanci, kolos PPF jich má zhruba třicetkrát více.
"Lidé jsou největším bohatstvím každé firmy. Mým cílem je ve skupině PPF nastavit maximálně efektivní práci s lidskými zdroji a posílit pozitivní vnímání PPF a jejích dcer nejen v ČR, ale i ve všech zemích, kam PPF expanduje," uvedl Hart.
V tomto směru v minulosti podle svých kolegů rozhodně nebyl neúspěšný. "Pod jeho vedením se z Ogilvy stala agentura uznávaná klienty a vyhledávaná mladými talentovanými lidmi," říká například Hartův nástupce ve vedení Ogilvy Ladislav Báča.
Hart agenturu úplně neopouští, zůstane jejím konzultantem a šéfem bez výkonných funkcí.
Kariéra nové posily PPF se v minulosti neomezovala jen na působení v komerční sféře. "Má velkou úlohu v sociální reklamě," říká Jiří Mikeš. Hart totiž v Česku v devadesátých letech rozjel jako jeden ze zakladatelů známé konto Bariéry, které pomáhá postiženým lidem.
Spolupořádá například i letní Shakespearovské slavnosti na Pražském hradě a je rovněž místopředsedou správní rady Nadace Charty 77.
Evžen Hart vystudoval divadelní produkci na DAMU, pracoval jako produkční v krajském divadle Kolín a pak i v Československé televizi. Odtamtud ho v roce 1991 pro reklamu zlákal tehdejší šéf agentury Young & Rubican Jiří Kratěna.
"Kratěna měl obrovskou kancelář a uprostřed ní stál biliárový stůl. Dostal jsem panáka whisky a začali jsme hrát. Říkal jsem si: jedenáct dopoledne, kulečník, whisky... To je život pro mě. Nikdy potom už jsem si v práci biliár nezahrál a nikdy jsem také v práci nepil," řekl Hart loni v rozhovoru pro Lidové noviny.