Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Temno ve slunečné Keni. Energeticky chudé zemi pomůže jádro

  19:00aktualizováno  19:00
Keňa je jednou z průmyslově nejvyspělejších zemí východní Afriky. V zemi se objevují nová naleziště ropy, přesto obyvatelé žijí v energetické chudobě kvůli nedostatku elektřiny. Změnit to má vládní jaderný program „Go nuclear“. Díky němu země získá první jadernou elektrárnu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Vláda pod vedením prezidenta Uhuru Kenyatta kromě investic do jádra vláda rozjela také program Vize 2030, který počítá s rozvojem energetiky a energetických sítí. Jeho prioritou je kromě výstavby obnovitelných zdrojů také vznik tří jaderných elektráren.

Kabinet předpokládá, že v roce 2027 bude mít Keňa první jaderný zdroj s instalovaným výkonem 1000 MW. Politická reprezentace země si uvědomuje, že průmyslový potenciál nelze bez elektrické energie plně využít. Její nedostatek dusí zahraniční investice i rozvoj střední třídy.

V zemi se elektřiny žalostně nedostává, ačkoliv je považována za průmyslově nejvyspělejší stát východní Afriky. Rozruch nedávno vzbudilo objevení nového naleziště ropy v oblasti jezera Turkana. Přesto tři čtvrtiny obyvatel nemají k elektrické energii přístup.

Podle agentury J.L.M. nepomáhají ani další energetické zdroje. Tradiční spalování dřeva pro vytápění a vaření situaci ještě zhoršuje. Vodní elektrárny, které se na celkové výrobě podílejí zhruba 40 procenty, nejsou spolehlivé a geotermální energie (třetí nejvyužívanější zdroj) vyžaduje rozsáhlé investice. Podobný problém je ve sluncem zalité rovníkové zemi i u solární energie.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

SPIRÁLA GOLFŮ. Volkswageny řady Golf jsou umisťovány do doručovací věže v...
Dělníci ze slovenské fabriky VW stávkují. Průměrná mzda v závodě je 47 000

Odbory v bratislavské továrně automobilky Volkswagen ohlásily na úterní ráno zahájení časově neomezené stávky. Důvodem je skutečnost, že se s vedením tohoto...  celý článek

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

(ilustrační snímek)
Korku ještě neodzvonilo. Vrací se na lahve kvalitního vína

Před deseti lety koupě akcií největšího světového producenta korku Corticeira Amorim nevypadala jako dobrá sázka. Jeho největší zákazník, vinařský průmysl,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.