Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KFC je v Česku dvacet let a mění chutě, ke kuřeti začne nabízet lívance

  15:01aktualizováno  18:50
Americký řetězec KFC je v Česku dvacet let. První kuřata začal lidem nabízet ve Vodičkově ulici v Praze kousek od svého rivala McDonald's, který do země přinesl kulturu rychlého stolování o dva roky dříve. Dnes má 65 restaurací a v expanzi hodlá pokračovat i v letošním roce. Vedle nových poboček chce rozšířit sladké snídaně.
Řetězec KFC přišel do Česka v roce 1994. Slaví 20 let. Ilustrační snímek.

Řetězec KFC přišel do Česka v roce 1994. Slaví 20 let. Ilustrační snímek. | foto: KFC

Nové stolky přidává čerstvě do pobočky na Václavském náměstí a v ní strávníkům nabídne nový způsob obsluhy, který odděluje objednávku jídla od vlastního výdeje.

"Systém zlepší organizaci prodeje a zrychlí obsluhu každého jednotlivého zákazníka. Odráží taktéž nejnovější trendy v tomto odvětví, kdy je kladen důraz na masivnější rozvoj nových informačních a komunikačních technologií," říká Petr Novák, oblastní manažer KFC. Každá nová restaurace už podle něj bude fungovat tímto způsobem.

Zákazníci KFC

Americký řetězec KFC navštěvují v Česku nejčastěji lidé nad 35 let, a to muži, kteří ve složení zákazníků zaujímají 52 procent. Třetinu zákazníků tvoří lidé do 25 let a zbytek strávníků jsou lidé mezi 25 a 35 lety.

Nejoblíbenějším jídlem je Twister, který firma uvedla na trh před 13 lety a dosud ho prodala 70 milionů kusů. Kdyby se naskládaly za sebe, dosáhla by jimi vystlaná cesta z Prahy až na Šalamounovy ostrovy. Po twisterech jsou mezi Čechy nejoblíbenější pálivá křidélka a stripsy.

Zdroj: KFC

V posledních letech se společnost AmRest, které síť KFC patří, zaměřila na posilování jejích poboček v regionech. "Během posledních dvou let jsme otevřeli jedenáct nových restaurací pokrývajících zejména hlavní dálniční tahy a regionální města Prostějov, Opavu a Chomutov," uvedl Libor Hubík, provozní ředitel KFC a jednatel AmRest.

Letos podle něj řetězec naroste o dvě další restaurace v Teplicích a v Mostě a v dalších letech by se měl rozšiřovat o tři až pět poboček ročně.

Snídaně mají přilákat nové zákazníky a staré naučit na nové chutě

"Zaměříme se na expanzi do menších měst, která jsou pro nás z hlediska klientely zajímavá. Je to pro nás někdy lepší, než investovat miliony do obnovy méně výhodných poboček," uvedl k expanzi Hubík s tím, že řetězec po letech opouští svou "první dítě" ve Vodičkově ulici, protože se nedohodl s Prahou 1 na výhodných podmínkách pro další pronájem. Provoz v ní ukončil loni v říjnu.

Vedle dalších poboček chce řetězec rozšiřovat i svůj sortiment. Klasické kuře tak chce doplnit i o sendviče se šunkou, toasty, vaječné omelety, párky, klobásy, ale i lívance s borůvkami.

"Tato jídla budeme mít v ranní nabídce. Chceme tak oslovit jednak stávající klienty a nabídnout jim něco nového, ale i nové lidi, kteří kolem našich poboček chodí jen ráno a dali by si třeba něco sladkého k snídani," vysvětluje strategii firmy Karolína Alaxinová, brand manažerka KFC pro ČR.

KFC od loňského května testuje oblíbenost těchto jídel v pobočce v Dejvicích a letos chce snídaně rozšířit do dalších dvou míst v Praze. "Následně plánujeme další expanzi snídaní až do deseti poboček v republice," dodala. 

Řetězcem prošly desítky tun potravin a miliony litrů tekutin

KFC za dvacet let v České republice obsloužil 160 milionů strávníků, připravil jim víc než 30 tisíc tun kuřecího masa, spotřeboval 25 tisíc tun brambor na hranolky, deset tisíc tun zeleniny na saláty a nalil jim téměř 80 milionů litrů nápojů. V řadách jeho zaměstnanců se v postupně budovaných 65 pobočkách vystřídalo za tu dobu 25 tisíc zaměstnanců.

Jeho rival, společnosti McDonald's, má však v zemi silnější postavení. Na konci roku 2013 provozoval 93 restaurací, tedy téměř o třetinu víc než KFC, obsloužil 58 milionů lidí, tedy téměř třetinu celkového počtu zákazníků KFC obsloužených za dvě dekády, a zaměstnával víc než 5 200 lidí, tedy víc než pětinu všech pracovníků, kteří prošli KFC za dobu jeho působení v zemi. Tržby hamburgerové jedničky přesáhly loni čtyři miliardy korun, KFC tržby nezveřejnil.

Ve kterém řetězci nabízejí nejlepší jídlo?

celkem hlasů: 6636

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. února 2014. Anketa je uzavřena.

KFC 4454
Burger King 1532
McDonald's 650






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.