Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

  9:17aktualizováno  9:17
Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za klamavou reklamu týkající se emisí. Úřad ve středu rovněž oznámil, že podá trestní oznámení na pět bývalých i současných vedoucích pracovníků jihokorejské divize VW.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

Marketingoví mágové německé automobilky Volkswagen propagovali v Jižní Koreji koncernové vozy mimo jiné jako ekologické a šetrné k životnímu prostředí. Jejich kolegové inženýři mezitím do těch s dieslovými motory montovali „jednoduše chytré“ zařízení, které obelhávalo měření emisí a životní prostředí (včetně dýchacích ústrojí lidí) zatěžkávali mnohem větším množstvím škodlivých oxidů dusíku, než se v laboratoři naměřilo.

Že už je takové chování příliš i na poměry korporátní reklamy, která je prázdných řečí o ekologickém přínosu průmyslových koncernů tradičně plná, teď seznali v jihokorejském úřadu na ochranu hospodářské soutěže (FTC).

Regulátoři domovské země konkurenční automobilky Hyundai tak vyměřili historicky rekordní pokutu za klamavou reklamu. Volkswagen podle FTC v reklamách používal nepravdivá, přehnaná či klamavá tvrzení.

Kromě pokuty podali úředníci i trestní oznámení na pět současných i bývalých manažerů Volkswagenu. Podle agentury Reuters jde mimo jiné o Andrého Konsbrucka a Terence Bryce, momentálně působících na řídících pozicích v obchodním oddělení Audi. Pokud je prokuratura obžaluje a soud následně uzná vinnými, hrozí jim až dva roky vězení nebo pokuta do výše 150 milionů wonů (v přepočtu 3,2 milionu korun).

Podvody s emisemi už stály v Koreji VW miliardy wonů

Jižní Korea již letos v srpnu vyměřila Volkswagenu pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů za falšování dokumentů o testech emisí a úrovně hluku. Loni automobilku kvůli manipulaci s testy emisí pokutovala částkou 14,1 miliardy wonů. Zároveň tehdy zrušila certifikaci 80 modelovým variantám automobilů z koncernu VW, čímž na čas pozastavila jejich prodeje.

Aféra dieselgate vypukla loni v září v USA. Volkswagen se poté přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto (všechny články o kauze najdete zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.