Roste také počet transakcí a objem převedených peněz. Například u GE Capital Bank používá přímé bankovnictví téměř 472 tisíc klientů, více než polovina jejich celkového počtu.
Z velké bankovní trojky přilákala loni nejvíce lidí Česká spořitelna. Počet klientů používajících při správě svých peněz internet či telefon se téměř zdvojnásobil na 862 500. Banka celkem spravuje 4,6 milionu účtů.
Přímé bankovnictví využívá také téměř polovina klientů Komerční banky. Loni jejich počet vzrostl o dvě třetiny na téměř 647 tisíc.
"Nyní využívá přímé bankovnictví každý druhý klient, zatímco před dvěma roky to byl jen zhruba každý šestý," uvedla mluvčí Markéta Dvořáčková.
Zvyšuje se i podíl transakcí, které zákazníci bank zadávají elektronicky. Například v GE Capital už jejich podíl na celkovém objemu představuje 75 procent, u ČSOB je to více než polovina.
reklama