Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Klienti leasingových společností mohou platit povinné ručení ve splátkách bez navýšení

aktualizováno 
Zatímco klienti se staršími smlouvami platili v tomto roce povinné ručení u leasingových společností většinou najednou, pro příští rok budou mít obvykle možnost se domluvit o rozpuštění pojistného do leasingových splátek. To je vedle zvýšených sazeb také nejvýraznější změna ve vztahu leasingu a povinného ručení. Při starém zůstává možnost výběru - většinou ho udělá jako majitel auta leasingová společnost. Ta je odpovědná i za včasné zaplacení povinného ručení.

Většinou proto platba povinného ručení proběhne následujícím způsobem - leasingová společnost povinné ručení zaplatí a pak je vyúčtuje klientovi. Pokud ale zákazník platí povinné ručení sám, musí to udělat ve prospěch leasingové společnosti a předložit jí o tom doklad.

"My jsme měli problémy se zákazníky, kteří hradili povinné ručení sami, někteří ho nezaplatili vůbec, další si dávali na čas s předložením dokladu o zaplacení," říká Jiří Matuška z IPB Leasingu.

V IPB Leasingu proto za všechny nové zákazníky zaplatí povinné ručení sami. Ti, kteří dosud platili povinné ručení individuálně, budou vyzváni, aby přistoupili na stejný režim.

"ŠkoFin nechává vybrat klienty ze dvou variant - mohou si zařídit pojištění sami a vybírat z osmi pojišťoven, nebo ho nechat na nás," uvádí mluvčí ŠkoFinu Běla Jašková.

Obdobné možnosti mají také například klienti společnosti CORFINA OB Leasing nebo GE Capital Leasing. "Většinou volí zákazníci jednodušší cestu, tedy námi sjednané povinné ručení hrazené v rámci leasingových splátek, protože za stejnou cenu získají vyšší pojistné krytí," říká ředitel oddělení financování automobilů Rastislav Kerekseni z GE Capital Leasing.

Ať uzavře smlouvu o povinném ručení leasingová společnost nebo klient, doklad o jeho zaplacení musí mít nájemce auta u sebe. V zájmu leasingových společností je, aby to bylo do konce roku - případná pokuta totiž padá na ně jako majitele vozu.

"Naši klienti dostanou doklad o zaplacení povinného ručení na rok 2001 už během listopadu," vysvětluje Jiří Matuška.

Najednou, ale i ve splátkách?

Leasingové společnosti obvykle umožňují platit povinné ručení jednorázově nebo v rámci leasingových splátek. "Splátkami platí klienti se smlouvami uzavřenými od ledna letošního roku, ostatní budou platit pojistné najednou," uvádí Dita Hejduková z ČP Leasingu.

I při splátkovém placení povinného ručení zaplatí řidič stejnou částku, jako by platil v případě jednorázové platby najednou. "U nás je placeno u všech povinné ručení v leasingových splátkách, ty se v příštím roce oproti letošku nezmění, navýšení sazeb vyřešíme vyrovnávací fakturou," uvádí Milan Káňa ze společnosti OB Leasing.

Celé povinné ručení najednou uhradí klienti CAC Leasingu, výhodou je však o dva měsíce odložená splatnost faktury.

Výhody získává klient

Klienti leasingových společností nepřijdou o výhody ani bonusy přiznávané pojišťovnami. "Je samozřejmé, že výhody jednotlivých pojišťoven jsou přeneseny na klienta v plné míře," říká vedoucí oddělení marketingu společnosti ŠkoFin Petr Lehký.

Ti, kdo celou agendu nechají na leasingové společnosti, mohou získat ještě další výhody, třeba v podobě vyššího pojistného plnění, rozšířeného pojistného krytí či odkladu plateb povinného ručení.

"Klientům poskytneme především zvýšené pojistné krytí škod, za které ale klient zaplatí stejnou sazbu jako za minimální pojistné plnění," vysvětluje Jiří Matuška.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Chátrající budova pražského Hlavního nádraží na snímku ze srpna 2014
Na hlavní nádraží v Praze se vrátí stavbaři, dostane novou fasádu a střechu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala projektanta na rekonstrukci fasády a zastřešení historické budovy pražského hlavního nádraží. Stavební práce na...  celý článek

Protihluková stěna podél železniční trati v Plzni
Stát chce podél kolejí protihlukové stěny, rozdělují odborníky i cestující

Stát má naplánovanou megalomanskou výstavbu protihlukových zdí na železnici za přibližně 2,185 miliardy korun. Tvrdí to drážní specialista Jindřich Berounský,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.