Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Omylem se nabourala na účet jiné ženy. Jde o raritu, tvrdí AirBank

  16:52aktualizováno  17:39
Zákaznice AirBank se při přihlašování do svého internetového bankovnictví omylem dostala na účet úplně jiné ženy. Měly stejné heslo a ta první zcela náhodou zadala přihlašovací jméno té druhé, tvrdí banka. Dušuje se, že takový případ už se nikdy nestane.

Tomáš Jeřábek, zlý bankéř z reklamy Airbank | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Klientka AirBank se v úterý večer chtěla přihlásit do svého internetového bankovnictví. Jaké bylo její překvapení, když jí systém identifikoval jako úplně jinou ženu. 

Otec klientky Daniel Nový tedy zavolal na call centrum, kde se dozvěděl, že se jedná o zcela výjimečnou událost a že musí počkat do rána, kdy se situace prověří. „Jsem přesvědčený, že bezpečnost uživatelů účtů by měla být pro banku prioritou číslo jedna a nechápu, jak taková věc, jako přihlášení na cizí účet nechává zástupce z call centra chladným,“ stěžuje si Nový. 

„Přes opakovanou výzvu mi nedokázali potvrdit bezpečnost mého účtu a zneužití mých osobních údajů. Myslím si, že druhá klientka je také přesvědčena, že její účet je v naprostém bezpečí. Dcera se na její účet přihlásila zcela neúmyslně,“ dodal.

Redakce oslovila banku s žádostí o vysvětlení. Podle mluvčího AirBank Vladimíra Komjatiho se sešly dvě náhody najednou. „První náhodou bylo, že dvě klientky, které se podle všeho navzájem vůbec neznaly, používaly úplně stejné heslo. A druhou, že jedna z nich při přihlašování k účtu zcela náhodou zadala login té druhé,“ vysvětluje.

Prý jde o zcela raritní případ, který se v AirBank ještě nikdy nestal. „Týkal se jen vstupu do internetového bankovnictví, k žádnému pohybu peněz nedošlo a ani nemohlo,“ tvrdí Komjati. K provádění jakýchkoliv plateb totiž banka vyžaduje ještě ověření přes SMS zprávu. „Pohlídáme, aby se nemohl přihodit znovu,“ ujistil mluvčí. Druhá klientka totiž měla stejné heslo jako login. Možnost stejného loginu a hesla banka po této zkušenosti technicky znemožní.

Komjati informoval, že AirBank u obou účtů změnila hesla a klientkám doporučila i změnit si login, tedy přihlašovací jméno. „Oběma jsme navíc připomněli možnost nastavit si i pro přihlášení k účtu ověření přes SMS. Jde o volitelnou možnost pro klienty, kteří chtějí mít úplně stejně jako všechny platby ochráněn i samotný vstup do internetového bankovnictví,“ doplnil Komjati.

Autor:


Témata: Hesla


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.