Radensku prodává její vlastník Pivovarna Laško, což je největší výrobce nápojů ve Slovinsku, který se rozhodl v rámci restrukturalizace prodat některá svá aktiva. Kofola v těchto dnech postoupila do užšího, druhého kola. Celý tendr by měl skončit během tří měsíců.
Kofola v současnosti působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Rusku. "Prostřednictvím akvizice slovinské značky Radenska máme ambici rozšířit naše působení v dalším evropském regionu a vstoupit aktivněji na balkánský trh," vysvětluje záměr obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič, který je zodpovědný za akvizici.
Radenska má 140letou historií a patří k silným značkám především v jihoslovanských regionech. "Její akvizicí bychom nejen rozšířili naše portfolio nápojů o minerálku, která nám dosud chybí, ale zároveň bychom získali další kvalitní lokální značku, kterou bychom dál rozvíjeli," dodal ředitel s tím, že vstupem do Radensky by Kofola získala také ochucené vody Oaza a Ora a izotonický nápoj Spirit.
Poslední akvizicí Kofoly se stala začátkem tohoto roku koupě sítě Mangaloo (více zde). Ta provozuje 17 barů s čerstvými šťávami. Spolu s doposud provozovanou sítí fresh barů UGO se tak Kofola stala největším provozovatelem barů s čerstvými šťávami ve střední Evropě.