Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kofola koupila síť fresh barů. Ovoce a zeleninu lisuje i do plastu

  8:52aktualizováno  8:52
Přední tuzemský výrobce nealko nápojů Kofola se vrhl do nového byznysu. Firma koupila v Česku a na Slovensku síť patnácti barů s nabídkou lisovaných ovocných a zeleninových šťáv. Spolu s nákupem rodinné firmy UGO juice zahájila Kofola ofenzivu také s novou produktovou řadou - čerstvé šťávy plní i do PET lahví.

Marek Farník, majitel sítě UGO juice barů | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Kofola získala v rodinné firmě UGO juice 75procentní podíl, zbytek si ponechal ředitel Marek Farník, který firmu zakládal se ženou před sedmi lety po návratu z Austrálie. Tehdy se rozhodl Čechy naučit pít nápoje, které by se podobaly u protinožců oblíbeným "smoothies", a myšlenka, od níž ho mnozí odrazovali, měla úspěch.

Prosperující bary, jejichž zisk v posledním roce dosáhl 1,4 milionu korun, prodává, údajně však nikoli kvůli penězům, ale proto, aby dál rostly pod silnou značkou. Kolik Kofola za dvanáct barů v Česku a tři na Slovensku zaplatila, obě strany tají.

Jednu z nejstarších sítí fresh barů v Česku čeká po vstupu Kofoly vizuální proměna a další expanze na rušná místa ve velkých městech. Návštěvníky barů jsou především ženy. O ty se UGO dělí s dalšími konkurenty, především se zhruba dvacítkou barů Frutisimo.

Základním kamenem dalšího růstu barů UGO zůstanou franšízy. "Chtěli bychom přirozeně růst. Ne agresivní cestou. Chceme pozvolně budovat dál místa, která budou mít ekonomický smysl," říká Marek Farník. Na licenci se podle něj ptají desítky lidí měsíčně.

Podle Martina Klofandy, který má značku UGO na starosti, by se v budoucnu počet barů mohl počítat na desítky. "Na trhu jsou tři čtyři hráči. Povědomí lidí je ale strašně nízké, nevzpomenou si na konkrétní fresh bar. Nikdo pořádně nepoužívá komunikaci značky, to chceme změnit. Chceme propojit svět lahviček a barů," popsal Klofanda.

Češi nechtějí velké změny

Jednou ze změn bude vzájemná podpora a barový prodej nově vyráběných ovocných a zeleninových šťáv v plastu. Lahvičky s obsahem 200 ml jsou už k dostání v kavárnách Paul Cafe, vybraných prodejnách zdravé výživy Country Life nebo některých pumpách OMV. Doporučená cena je 30 korun.

Kofola si razí cestu i do vybraných prodejen supermarketů, na univerzity a do obchodních center. Zatímco bary navštěvují spíš ženy, lahvičky cílí spíš na muže, kteří si na vlastnoruční lisování šťáv moc nepotrpí.

Bary by neměly projít radikální proměnou a firma nemá v úmyslu na nich prodávat výrobky, jako je kofola. Češi podle šéfa UGO barů navíc agresivní změny nechtějí. "Už dříve jsme zkoušeli na barech prodávat i kávu, zmrzlinu a zavést sekci s krabicovými džusy, zkrátka jít více komerční cestou. Nicméně Češi velmi kladou důraz na to, aby tam nebylo nic kromě fresh džusů," popsal zkušenost.

Do nových technologií k výrobě přírodních šťáv už Kofola investovala stovky milionů korun. UGO šťávy se od šťáv na barech kromě omezených příchutí (kombinace jablka s řepou, celerem, mrkví a zelím) liší jen technologickým procesem zvaným paskalizace. Ten extrémně vysokým tlakem ničí nežádoucí látky a prodlužuje trvanlivost nápoje až na tři týdny. Lahviček se zatím vyrábí desítky tisíc měsíčně, cílem je dostat se na statisíce a exportovat na Slovensko nebo do Polska.

Podívejte se, jak se vyrábí Kofola







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.