"Přestože všechny trhy v našem regionu byly zasaženy krizí, nejen že jsme zvýšili naše příjmy, ale výrazně jsme zlepšili i ziskovost naší obchodní činnosti," řekl předseda představenstva mateřské Kofoly S.A. Jannis Samaras.
Zvýšení profitu také přisuzuje lepší kontrole provozních nákladů. "Naši dodavatelé byli ochotnější vyjednávat o cenách a podařilo se nám centralizovat nákup strategických surovin," dodal.
Přední výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě zvýšil konsolidované tržby o 38 procent na více než devět miliard korun.
Skupina investovala do propagace svých nejdůležitějších značek, kterými jsou Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík a Paola, což se projevilo v dobrých výsledcích prodeje na jednotlivých trzích.
Kofola oslaví padesáté narozeniny
"Za velmi zdařilý mohou rok 2009 považovat společnosti Kofola Slovensko a Megapack v Rusku, které dosáhly rekordních výsledků ve své dosavadní historii. Na Slovensku to bylo díky výsledkům nejsilnějších značek - Kofola, Rajec a Vinea, v případě Megapacku hrál roli prodej nízkoalkoholických výrobků, který se pohyboval rozhodně nad průměrem tamního trhu," uvedl mluvčí skupiny Kofola Martin Klofanda.
Celkem skupina Kofola v závěru loňského roku zaměstnávala 2715 lidí, nejvíce v Polsku 899. V Česku jich pracovalo 839, v Rusku 550 a na Slovensku 427.
Nápoj Kofola letos slaví 50 let své existence. Na letošek připravila řadu marketingových novinek. "Kofola uvádí na trh i řadu novinek, mimo jiné například Jupík Shake, ledový čaj Pickwick Just Tea, nové ochucené pramenité vody Rajec nebo hroznové nápoje značky Top Topic. Do Čech byla uvedena na Slovensku velmi oblíbená Vinea - tradiční hroznový nápoj," sdělil mluvčí.
Kofola
|