Kolik peněz se vyplatí investovat do reklamy?

Roman Němec, Ideas Advertising

Tuto částku nelze stanovit obecně.
Roman Němec, Ideas Advertising

Tuto částku nelze stanovit obecně. Pro výpočet existuje několik metod. Nejčastěji používaná je založena na poměru podílu značky na trhu a podílu reklamní investice značky v celkových reklamních výdajích dané části trhu. Z toho logicky vyplývá, že optimální výše rozpočtu bude silně záviset na oboru podnikání a konkurenčním prostředí v geografické oblasti, ve které firma působí.

Josef Jarmara, A-studio

Je třeba zohlednit finanční možnosti klienta, nabízený druh zboží nebo služby a mnoho dalších kritérií. Obecně doporučuji svým klientům zhruba 15 procent z přidané hodnoty.

Libor Příbramský, sixpromotion

Naši drobní klienti investují do veškerých marketingových a reklamních aktivit zhruba 15 až 20 procent ze svého obratu. Nelze to však vzít jako doporučení, vždy je nutné brát v úvahu všechny skutečnosti, například velikost firmy, investice v minulosti, cíle marketingové a reklamní strategie z časových hledisek, produkt, cílovou skupinu a tak dále.