Ale podle šéfa závodu Masatake Enomota jsou stroje na svých místech, dělníci se zaškolují a zkušební provoz je v plném proudu.
Také auto už je skoro hotovo: na přelomu roku bude zveřejněna fotografie a na jarním autosalónu v Ženevě se představí verze všech tří značek, jež v Kolíně vyrábějí.
Továrnu staví japonská Toyota a francouzská PSA. Auta se budou jmenovat Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 a budou nejmenšími a nejlevnějšími vozy všech tří značek.
"Auta ještě musíme doladit a hlavně naplno odzkoušet výrobní proces," říká Enomoto. Podle jeho zástupce Jeana Pierra Chantosella se má v únoru spustit ostrá výroba, aby se v červnu mohlo začít prodávat. Čtyři z pěti aut pojedou do západní Evropy, dříve než do roka má být auto v prodeji také v Česku.
Továrna nyní bojuje hlavně s náborem lidí. Do konce příštího roku chce k nynějším 1200 zaměstnanců přibrat dalších 1600. V Kolíně už začíná být lidí nedostatek, a tak firma jezdí lovit na sever Čech do okresů s vysokou nezaměstnaností.
"Automobilka nás už oslovila, příští rok doufáme ve zlepšení," uvedl Jaroslav Lejček z úřadu práce v Ústí nad Labem. Od ledna firma také zvedne platy. Nejnižší dělník dostane 15 místo 12 tisíc a dva tisíce na odměnách.
Podle Chantosella se jedná o dalším projektu na podporu výstavby bytů v Kolíně. Do roka město čeká také nápor dopravy. Auta se budou odvážet hlavně vlakem, ale do továrny denně přijede až 250 kamionů s díly. Tři čtvrtiny budou českého původu.