O omezení výroby a případném propouštění by se mělo rozhodnout příští týden. Už loni klesla výroba oproti předešlému roku o 8,5 procenta, což bylo nejméně od
plného náběhu výroby v roce 2006.
"Objemy pro tento rok počítají v této chvíli s nižší výrobou, než tomu bylo
v roce předchozím," řekl listu mluvčí firmy Radek Kňava. V závodu, kde začíná kolektivní vyjednávání, tak panuje nervozita.
"Hlavní bude uhájit pracovní místa, budeme požadovat nejprve odchod
agenturních zaměstnanců," uvedl šéf odborového svazu Kovo Josef Středula.
Podle něj se nedá čekat, že by se výroba rychle vrátila k růstu.
Někteří dodavatelé automobilky už začínají propouštět. Například kolínský
Lear kolínskému úřadu práce oznámil, že propustí až 40 ze svých 160
zaměstnanců. "Nechtěl bych se k tomu vyjadřovat, je to citlivá záležitost,"
řekl šéf firmy Pavel Kučera.
Podle ředitele kolínského úřadu práce už se po městě začínají šířit zprávy
o tom, že TPCA bude snižovat výrobu, podnik však zatím hromadné propouštění
nenahlásil.
TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot
Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod
zahájil v únoru 2005, výrobní kapacita je 340 tisíc aut ročně, připomíná ČTK.