Oproti loňským 332 tisícům vozů letos z fabriky vyjede jen asi 290 tisíc Peugeotů, Toyot a Citroënů. Na odborné konferenci v Brně to uvedl generální manažer TPCA Czech Pavel Hortlík.
Výroba v TPCA
|
Pracovníků ubude
Firma snižuje i počet zaměstnanců. Týká se to ale pouze agenturních dělníků, ne kmenových. K začátku října podle mluvčího automobilky Radka Kňavy opustily závod desítky externistů.
TPCA zavedla nově i nevýrobní směny o víkendech a především od prvního října přikročila ke zpomalení výrobní linky z 56 sekund na 70. V těchto intervalech opouští brány závodu jedno nové auto.
"Byla to pro nás velká zkouška, největší od zahájení výroby v roce 2005," uvedl dnes Hortlík. Podle něj se ale firmě daří udržet kvalitu pro konečného zákazníka.
Kolínský závod byl postaven na kapacitu 300 tisíc aut ročně. Minulé dva roky fabrika vyráběla nad svou kapacitu, což bylo dáno i šrotovným, které pomohlo zvýšit zájem o malé ekonomické modely. Pro letošek se ale očekává pokles zájmu o malé vozy v Evropě o 22 procent.
V kolínském závodě se vyrábějí modely Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod zahájil v únoru 2005.