Před dvěma týdny Komárek založil vlastní leteckou společnost v Polsku, která má už brzy získat tři nová letadla.
Buduje si tím pojistku před hrozbami Václava Fischera. Ten od minulého týdne čelí další exekuci majetku a pohrozil Komárkovi, že ho od letadel, kterými vozí své klienty na dovolenou, odstřihne.
Dodnes totiž ovládá německé leasingové firmy, které cestovce dvě známá modrá letadla Fischer pronajímají.
"Rozšířili jsme také vyjednávání s dalšími leasingovými firmami o obměně či modernizaci stávajícího leteckého parku v Česku," řekl včera Karel Komárek. Promluvil poprvé po dvou týdnech, co začaly exekuce na Fischerův majetek.
Mezi Komárkem a Fischerem se rozhořel spor o to, kdo má vlastně zaplatit 400 milionů korun, a zahladit tak staré dluhy, které Fischerovy firmy přestaly být schopny splácet v létě 2003.
Pře se netýká cestovní kanceláře nesoucí jméno svého zakladatele, kterou ovládá Komárkova skupina K&K Capital Group.
Komárek tvrdí, že jde o Fischerův osobní závazek, na který dobrovolně přistoupil, když vyšlo najevo, že cestovka je v mnohem horším stavu, než do té doby vykresloval.
"Tehdy souhlasil i s vykonáním exekuce, pokud nesplatí včas," ukazuje Komárek na notářský zápis jejich dohody ze září 2003. Fischer však kategoricky odmítá, že by měl něco platit.
"Je to za vlasy přitažený výklad. Ano, podepsal jsem to, ale jde o formalitu, která měla platit jen pár dní do chvíle, než se zastaví tehdejší exekuce. Navíc solidární dlužník hradí až ve chvíli, kdy skutečný nemůže. Ať splácejí firmy pana Komárka," oponuje Fischer.
"Poté, co za korunu koupil majority v mých firmách, se chce zmocnit i zbytku. Budu se bránit u mezinárodního soudu," dodává rozhořčeně. Fischer všechny nároky odmítá s tím, že vždy vystupoval jen jako ručitel za závazky svých firem.
Vypukne spor o jméno?
Dosud mu patří čtvrtina letecké firmy Fischer Air a necelá čtyři procenta v cestovní kanceláři. Ve válce bývalého a současného majitele impéria Fischer může nakonec vypuknout ještě bitva o obchodní značku.
"Pokud opustím firmu úplně, nemohou ji beze mne používat," tvrdí Fischer. Komárek si je však jistý, že značku cestovky drží pevně v rukách a použil ji i na nově založenou leteckou firmu v Polsku.
Český soud se zatím postavil na stranu Komárka. Stvrdil, že Fischer na sebe před rokem převzal stamiliony dluhů a do jeho bytu v centru Prahy dorazili v úterý exekutoři.
Ti zatím sepisují jeho majetek, jenže většinu z něj má bývalý senátor ve svých hamburských společnostech, ale také v nemovitostech v dalších zemích Evropské unie. V Praze bydlí podle svých slov v garsonce, vybavení bytu přitom není jeho.
"Jsme členy Evropské unie a myslím si, že rozsudek je vykonatelný ve všech zemích EU. My chceme, aby uhradil jen tu část dluhu, kterou před námi tajil," věří si Komárek.
Fischer spustil přestřelku ostrých slov, když řekl, že exekuce je loupež zorganizovaná Komárkem. Moravský plynařský magnát se včera tvrdě ohradil.
"Už ty lži nemohu poslouchat. Neustále se ohání Německem, ale to, co dělá tady, jak zneužívá jméno, katalog a další věci, by mu tam nikdy neprošlo. Zkouší to tady v republice," tvrdí Komárek.
ZNÁT PRAVDU, NEŠEL BYCH DO TOHO |
Karel Komárek dnes přiznává, že kdyby věděl, jak velký je rozsah ztrát a dluhů, nezachraňoval by v roce 2003 cestovní kancelář Fischer před krachem. Stále však věří, že se mu to nakonec vyplatí. Nelitujete, že jste koupil cestovní kancelář Fischer? Ztratila 50 tisíc klientů, nedaří se ji dostat do zisku, jste na kordy s původním majitelem. To nezní jako investiční trefa. Návratnost investice asi tedy nebude tak rychlá, jak jste počítal. To jste říkali už před rokem a půl. Čím ji potopil? Šli klienti za Fischerem? Budete bojovat o návrat mezi první dva hráče trhu, s tím čtvrtým místem asi moc spokojeni nejste... To je běžné v téhle branži? Na základě čeho vám pan Fischer dluží 400 milionů korun, že na něj posíláte exekutora? On tvrdí, že jen ručí za dluhy, které by měly splácet v první řadě firmy, jež jste ovládl... Jak jste se s tím vypořádali? Takže dohoda: dluhy půl na půl? A co oněch 13 milionů dolarů, o nichž říká, že je do firmy vložil? Tedy lže? Jak teď nastavíte vztahy? Věříte, že se přes exekuci dostanete k 400 milionům? Dosáhnete i na jeho majetky v Německu? Chcete jeho podíly ve Fischer Air či menšinu v cestovce? Není čas změnit jméno cestovky? Čedok pana Fischera chválí jako jednoho z nejlepších. Potřebuje dnes Karel Komárek Václava Fischera? Po exekuci pan Fischer hrozí, že vypoví smlouvu na používání jeho letadel. Čím budete létat? Budete mít vlastní letadla? Už pana Fischera nepotřebujete? |
Karel Komárek a Václav Fischer oznamují dohodu o budoucím majetkovém uspořádání firem z Fischerovy skupiny. (4. listopadu 2003) |