Komerční banka plní plán na 150 procent

Krátce před svojí privatizací se Komerční banka snaží přilákat investory všemi možnými prostředky. Jedním z nich je i sledování Programu KB nastartovaného v polovině loňského roku. Jeho cílem je dovést banku ke zlepšení ekonomických ukazatelů a zavedení motivace pracovníků za prodej vybraných produktů. Všechno dohromady má snížit náklady v obchodní síti a zvýšit počet klientů prakticky ve všech segmentech. Prvním z výsledků je nárůst zájmu o občanské úvěry a platební karty.

Komerční banka podle poskytnutých údajů své vytyčené cíle ke konci roku splnila na 150 procent. Největší nárůst zájmu lze pozorovat v segmentu malých podnikatelů a movitých občanů.

Občanské úvěry Komerční
banky v roce 2000

Druh

Objem v Kč

Počet

Spotřebitelské 1,5 mld. 33 234
Hypoteční 12,79 mld.

8 492

Zájem podnikatelů se soustředí především na povolení záporného zůstatku běžného účtu, bohatí jednotlivce přitahují nejvíce hypoteční úvěry. Zájem o ně vyvrcholil hlavně na konci roku, za celý rok se jejich počet zvýšil téměř trojnásobně.

KB koncem prosince registrovala osm a půl tisíce nasmlouvaných hypoték v objemu téměř třináct miliard korun. U spořebitelských úvěrů zaznamenala banka zvýšení prodeje o 184 procent. Většinu půjček (celkem za 4,4 miliardy korun) tvořily úvěry na zboží a úvěry v hotovosti.

Banka začala nabízet také kolektivní pojištění úvěrů. Klient, který uzavře spotřebitelský úvěr, je zařazen do kolektivního pojištění bez povinnosti platit pojistné. Produkt zahrnuje pojištění pro případ smrti, plné invalidity, pracovní neschopnosti a ztráty zaměstnání.