Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kompars: peníze téměř bez práce

aktualizováno 
Kdo má vlastně dnes šanci chytit se v reklamě?.
Kdo má vlastně dnes šanci chytit se v reklamě?. "Skoro všichni," tvrdí majitel společnosti For You Antonín Friedrich, která zabezpečuje například modelky a modely do letáků obchodních řetězců. Jejich zástupci mají většinou jasnou představu, jak by měli lidé z letáků vypadat, a na agentuře je, aby představu naplnila. "Zájem není zdaleka jen o typy, které by se mohly zúčastňovat soutěží krásy, ale často na nás chtějí třeba plnoštíhlé starší ženy či muže," vysvětluje Antonín Friedrich. Přednedávnem dostala jeho agentura požadavek na muže středního věku manažerského typu. Měl nafotit sérii dvou set billboardů pro jednu obchodní banku zhruba za patnáct tisíc korun. "Nejvíc potřebujeme osoby ve věku mezi 30 až 40 lety, lékaře, manažery, podnikatele. Ti ale mají většinou svou práci a do reklamy se jim nechce," říká Marie Šubrtová z Komparsní agentury barrandovského studia. Naopak až dost mají na Barrandově dětí a lidí v důchodovém věku. Těch je v rejstříku více než osm set, ale práce je přibližně pro čtyřicet lidí. "Nejstaršímu je přes devadesát let. Nedávno se nechal slyšet, že kdyby ho někdy potřebovali, rád půjde," dodává Šubrtová. "Obtížně se někdy shání i ženy typu manažerka, podnikatelka okolo třiceti let," říká jednatel agentury HC Management Models Vlastimil Hájek. Na rozdíl od barrandovské konkurence tu registrují poměrně málo babiček. "Starší ženy se často ostýchají, nevěří si, a přitom nadváha nebo obličej s vráskami může být pro některou firmu to pravé," doplňuje ředitelka společnosti Eva Kolínská a svá slova dokazuje na výpravném cizojazyčném prospektu, kde se z barevných fotografií culí "úplně obyčejná" starší paní v zástěrových šatech či "tatík" se začínajícím pivním bříškem. Ve všech věkových kategoriích podle ní vyhrávají přirozené tváře, žádné velké malování a barvení. Výdělky za letákové focení jsou nižší než u televizní reklamy, konkrétní mzda záleží na zadavateli. "Děti dostávají přibližně 200 až 300 korun za hodinu focení, dospělí od 500 do 1000 korun," říká Antonín Friedrich. Podle spolumajitele komparsní agentury Sedma Josefa Loučíma může v reklamě komparsista dostat třeba tisíc až osm tisíc korun za den. Větší role dostávají často méně známí herci za víc peněz, šanci ale má i kompars, pokud typově odpovídá představám produkce. Jako třeba ve známé pivní reklamě, kde komparsista říká "Jdeme na pivo", nebo u opraváře praček, který doporučuje calgonit. "Tam produkce trvala na tom, aby to byl skutečný opravář," uvádí Josef Loučím. Neznamená však větší role v reklamě, kdy si lidé zapamatují obličej a spojují ho například s propagováním zubní pasty stop pro jinou reklamu? "Někdy musí účinkující souhlasit ve smlouvě s podmínkou, že už nebude propagovat stejný výrobek - například zase zubní pastu," vysvětluje Josef Loučím. To však neznamená, že nemůže propůjčit svůj obličej reklamě na něco úplně jiného, třeba polévku či čokoládu. "Vím například o jedné pěkné pětatřicetileté mamince, která dělala reklamu na banku a pak ji chtěli na polévkové koření," dokládá Eva Kolínská.

Kdo schází

* muži od 25 do 40 let přirozeného vzhledu, typ manažer, podnikatel, lékař
* ženy okolo 30 let, typ podnikatelka, manažerka
* výrazné zvláštní typy

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.