Letoun společnosti Travel Service.

Letoun společnosti Travel Service. | foto: MF DNES

Travel Service se porouchalo letadlo. V Dubaji uvázlo 130 turistů

  • 157
Více než sto českých turistů, kteří se vraceli ze Srí Lanky do Prahy letadlem společnosti Travel Service, muselo strávit deset hodin na letišti v Dubaji. Uvedl to mluvčí CK Exim tours Stanislav Zíma. Letecké společnosti se totiž porouchalo letadlo. Turisté si stěžují na špatné podmínky během čekaní na náhradní spoj.

Aerolinie cestujícím nezajistily na noc ubytování a se svými pasažéry údajně nedostatečně komunikovaly. Na špatné podmínky si stěžovala na Facebooku například Lucie Kůsová, která s Travel Service cestovala. Podle jejího popisu bylo chování personálu k pasažérům arogantní.

"Z letadla už na Maledivách teklo palivo, když na to někdo upozornil, smáli se. Údajně... by nám explodovalo letadlo, kdyby si v Dubaji pikolík nevšiml, že nám uniká palivo a nezastavil start," popisuje cestující.

Podle mluvčí společnosti Travel Service Vladimíry Dufkové jsou informace o tom, že by letoun nebyl při cestě z Malediv v pořádku, lživé. "Letadlo Boeing 737 – 800 bylo při letu naprosto v pořádku. Technická závada na palivovém systému byla objevena před plánovaným odletem z Dubaje. Letadlo muselo být odborně prohlédnuto a na odstranění závady okamžitě začali pracovat technici. Bohužel se ukázalo, že odstranění závady vyžaduje dlouhou dobu," řekl iDNES.cz Dufková s tím, že Travel Service poslal pro cestující náhradní letadlo. 

Hotel nešel objednat, Češi neměli vízum, říká dopravce

Kůsová si stěžovala dále na to, že Travel Service záměrně mlžil v tom, jak dlouho budou pasažéři na letišti čekat. "Lidi obsadili letadlo a nechtěli z něj vylézt, dokud jim kapitán neslíbí hotel. Tvrdil jim, že to nemá smysl, že za pět hodin tu bude letadlo. Jenže telefonátem na infolinku Eximu jsme zjistili, že to není pět hodin, ale deset," popisuje Lucie s tím, že do hotelu se nakonec nedostali.

Tip na dovolenou

Vybírejte z pestré nabídky zájezdů do Dubaje na dovolena.iDNES.cz.

Podle serveru Novinky.cz, který na případ upozornil jako první, zástupci dubajského letiště uvedli, že společnosti Travel Service nabídli služby včetně ubytování, ta ale odmítla. "Nebýt zástupců letiště, tak nemáme ani vodu," řekla serveru jedna z cestujících.

Travel Service však podle Dufkové nemohl zajistit pro cestující ubytování na hotelu, protože pro vstup do země potřebují Češi vstupní vízum, které neměli. "Z důvodu velké časové náročnosti vyřídit pro 127 cestujících vstupní víza, jsme tuto variantu nemohli realizovat a cestující zůstali v tranzitní zóně na letišti do příletu náhradního letadla," vysvětlila mluvčí letecké společnosti s tím, že pasažéři měli každé dvě hodiny přístup k občerstvení a nápojům a údaje o tom, že by pasažéři nedostali občerstvení jsou nepravdivé.

Že hotel nešlo zajistit, potvrzuje i mluvčí CK Exim tours Zíma. "Zkomplikovalo se to tím, že letadlo přistálo na vedlejším letišti, kde hotel není součásti letištní budovy. A protože v Dubaji musí mít český občan vstupní vízum, nešlo cestující v hotelu mimo letiště ubytovat," řekl Zíma.

Travel Service nabídne cestujícím letenku zdarma

Podle informačního portálu ruzyňského letiště by mělo náhradní letadlo přistát v Praze v 18:35. Zpoždění oproti plánovanému přistání v 1:35 tak dosáhne sedmnácti hodin.

Travel Service se svým cestujícím za zpoždění omlouvá a jako kompenzaci jim hodlá nabídnout volné letenky. "Je nám líto, že se cesta našich klientů zkomplikovala. Každý cestující od nás získá zdarma letenku po Evropě," slíbila Dufková.

,