Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

  17:12aktualizováno  17:12
Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Železniční most přes dálnici D3 je součástí úseku Sudoměřice - Tábor, který bude hotový příští rok. | foto: Marek Podhora, MAFRA

Výluka končí v pondělí v 18.20, minimálně několik měsíců by měli mít cestující na úseku Olbramovice - Tábor klid. Už příští rok chce ale Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začít s další stavbou na trase: modernizací úseku Votice - Sudoměřice.

Úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi postavila za 1,4 miliardy korun společnost OHL ŽS. Stát na stavbě oproti projektu ušetřil téměř miliardu korun, zakázka se soutěžila ještě v době, kdy příliš zakázek nebylo, a firmy nabízely výraznou slevu. Letos mají naopak stavaři na železnici žně a nadbytek práce.

Přes 11 kilometrů dlouhý úsek se dočkal úplného zdvojkolejnění, na řadě míst vede úplně novou trasou. Součástí stavby je estakáda přes údolí a dálnici D3 i nový Sudoměřický tunel. Díky zdvojkolejnění by měl být provoz plynulejší, rychlost je v některých úsecích zvýšena až na 160 kilometrů v hodině. Součástí stavby jsou i kilometry protihlukových stěn, které jsou na první pohled na řadě míst zcela zbytečné a chrání louky či les.

Jde o další část modernizace trati z Prahy do Českých Budějovic, která trvá už několik let a jejíž konec je naplánovaný na rok 2020. „Úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav – Doubí u Tábora, Nemanice – Ševětín jsou v přípravě,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC.

Správci železnic chtějí postupně dosud dvě a půl hodiny trvající spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi zrychlit na 101 minut. Nový úsek má přinést zrychlení asi o 6,5 minuty, v jízdním řádu platném od 13. prosince se zatím počítá s úsporou jen dvou minut. „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“ dodal Illiaš.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.