Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Schyluje se k první arbitráži kvůli odstraňování billboardů u silnic

  11:50aktualizováno  11:50
Společnost A.C.E. Media amerického podnikatele Georga Nussbauma začala naplňovat své hrozby a zahájila se státem spor, který může otevřít první "billboardovou arbitráž" v Česku. Jablkem sváru je loňský zákon, který nařídil stažení reklamních ploch u silnic a dálnic do roku 2017. Smlouvy některých firem, mezi nimi i A.C.E. Media, však toto datum přesahují.

Billboardy v Praze | foto: Yan Renelt, MF DNES

"Není pochyb, že novela fakticky vyvlastňuje majetek naší společnosti, stejně jako již schválené a zaplacené licence a povolení, a to nejen v případě již realizovaných nosičů, ale i těch, které ještě postaveny nebyly, tyto ztráty nám stát musí nahradit," uvedl Nussbaum. 

Společnost A.C.E. Media tak ve čtvrtek oznámila, že doručila ministerstvu financí ČR oznámení o zahájení sporu, které je formálním krokem směřujícím k otevření arbitrážního řízení. Důvodem sporu je novela zákona o pozemních komunikacích přijatá v loňském roce, která ukládá do roku 2017 odstranit všechny reklamní nosiče v bezprostředním okolí dálnic a rychlostních silnic. 

V případě společnosti A.C.E. Media jde asi o stovku již stojících billboardů, na výstavbu další stovky má firma již vyřízená potřebná povolení. Sumu, kterou by společnost po státu v případě arbitrážní žaloby požadovala, Nussbaum odhadl na více než 20 milionů dolarů. Tedy asi 380 milionů korun, které by zaplatili čeští daňoví poplatníci.  

Americký podnikatel se ale chce nejdříve zkusit s ministerstvem financí domluvit. "Chceme najít smírčí řešení, které by ušetřilo peníze daňových poplatníků," řekl Nussbaum.

Zástupci ministerstva financí však ve čtvrtek uvedli, že o žádném oznámení ze strany A.C.E. Media zatím nevědí, proto případ ani nechtějí více komentovat.  

Novela, která zavádí ochranné pásmo 250 metrů kolem dálnic a rychlostních silnic, platí od prvního září loňského roku. Během listopadu začal stát rozesílat výzvy k odstraňování billboardům těm firmám, které tak neučinily samy. V okolí dálnic se podle odhadu ministerstva nachází asi dva tisíce billboardů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.