Na svých vánočních lákadlech vydělali všichni tři tuzemští mobilní operátoři zhruba stejně. Nejstarší Eurotel ukrojil z pomyslného koláče trhu v průběhu prosince takřka 240 tisíc nových zákazníků, Paegas o deset tisíc méně a nejmladší Oskar na své služby za korunu zlákal dvě stě tisíc zákazníků.
Díky tomu už má mobilní telefon šest milionů a 948 tisíc lidí. Za celý loňský rok firmy do českých mobilních sítí zlákaly přes 2,6 milionu nových zákazníků. Česko se tak vyšplhalo, také díky obrovskému nárůstu během Vánoc, na úroveň srovnatelnou se západní Evropou.
Ve většině zemí má mobilní telefon kolem sedmdesáti procent lidí. Podle dostupných studií a odhadů to však neznamená, že mobilní telefon využívá sedm milionů lidí. Zhruba jeden milion z nich totiž využívá služeb více operátorů, a má tak několik mobilních čísel najednou.
Nejčastěji lidé využívají jedno číslo jako pracovní a další k soukromým účelům. Ve srovnání s loňským rokem, kdy lidé poslali přes devatenáct milionů novoročních přání, se letos vzduchem přeneslo téměř čtyřiačtyřicet milionů elektronických krátkých textových blahopřání.
Primát drží Eurotel s jedenadvaceti miliony textovek, se kterým držel krok Paegas s necelými osmnácti miliony odeslaných SMS zpráv. "Proti běžnému všednímu dni jde o několikanásobný růst," říká mluvčí Eurotelu Jan Kučmáš.
"Ve všední dny odešlou naši zákazníci v průměru čtyři až pět milionů textových zpráv." Prostřednictvím nejmladšího Oskara poslali lidé okolo pěti milionů textových přání. Zatímco ti, kdo vyťukávali na klávesnici krátké novoroční vzkazy, byli ve srovnání s loňskem dvakrát aktivnější, telefonní přání zůstala zhruba na stejné úrovni.
Platí to především pro Eurotel i Oskara, u Paegasu se telefonovalo přece jen více. "Proti běžnému pracovnímu dni šlo o nárůst o desítky procent," tvrdí mluvčí Paegasu Jiří Hájek. Společnost spojila přes tři a půl milionu hovorů.
Na své si přišel i Český Telecom, jehož ústřednami jen půl hodiny okolo půlnoci prošlo téměř milion místních a meziměstských hovorů. Pokud by každý telefonát trval minimální délku jedné nebo dvou minut, vydělal by na nich Telecom za třicet minut přes dva miliony korun. Na rozdíl od předchozích let neměly kromě místních výpadků mobilní sítě se zajištěním svátečního provozu problémy.