Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Korejské značky aut přestaly v Evropě růst. Na Hyundai dotírá Dacia

  0:04aktualizováno  0:04
Roky platila v evropských statistikách o prodejích nových aut jedna jistota. Ať trh klesal, nebo stoupal, rostl podíl korejských značek Hyundai a Kia. Loni ale nastal poprvé zvrat. Korejcům zatopily hlavně japonské značky.

(ilustrační snímek) | foto: KIa

Obě zmíněné automobilky sice na evropských trzích loni rostly, ale výrazně pomaleji než celý trh. Hyundai loni zaznamenal prodeje lepší jen o 0,7 % (celkem 410 631 vozů), Kia přidala čtyři procenta (celkem 343 724 vozů ). Celý trh přitom zaznamenal růst prodejů o 5,7 %. Vyplývá to z údajů Asociace evropských výrobců automobilů. 

Může se hodit

Hledáte nové auto? Líbí se vám korejská, evropská, nebo americká auta? Na Automodul.cz si vyberete vůz podle vašich snů a přání.

V praxi tak tržní podíl obou automobilek klesl. V případě Hyundai jde o pokles už druhý rok po sobě. Loni dosáhly vozy této korejské značky vyráběné z velké části v Česku podílu 3,3 %, což znamená pokles o desetinu procentního bodu. Stejně spadla Kia na 2,7 %. 

„Hlavním důvodem zastavení růstu korejských automobilek na evropském trhu patří zesílení konkurence. Na jejich úkor posilují zejména výrobci z Japonska, jako je Nissan, Mazda, Mitsubishi nebo Lexus. Těm mimo jiné pomáhá oslabení japonského jenu,“ říká Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Podle něj posílily i další značky, například Dacia nebo Škoda Auto. 

Pro Česko je vývoj prodejů korejských automobilek v Evropě důležité sledovat. Hyundai má v Nošovicích svůj závod, Kia vyrábí většinu vozů pro evropský trh v Žilině a velká část dílů pochází především z okolí Nošovic od jiných korejských dodavatelů. Oba závody loni zaznamenaly rekordní výrobu.

Dacia za 9 let zvýšila odbyt více než osminásobně

Korejské automobilky v Evropě dlouhodobě výrazně posilovaly. Od roku 2006 jejich celkové prodeje stouply o více než 50 %. Takový růst není v Evropě příliš častý, i když jsou i úspěšnější značky. Například Dacia, která za tu dobu zvýšila odbyt více než osminásobně. 

Dacia už loni v prodejích v Evropě předstihla Kiu a je i na dostřel Hyundai. Například v prosinci chybělo rumunské značce vlastněné Renaultem na korejského rivala jen lehce přes tisíc registrovaných vozů. „Navíc značka Hyundai prezentovala svůj cíl investovat do kvality výroby i na úkor tržního podílu. Do roku 2017 totiž chce devět z deseti svých aut, které míří na evropský trh, vyrábět přímo v Evropě,“ dodal Knap. 

Podle serveru bestsellingcarsblog.com bylo od ledna do listopadu nejprodávanějším korejským autem v Evropě Kia Sportage vyráběný v Žilině, těsně za ním je model ix35 vyráběný v Nošovicích. Oba vozy jsou ale až v páté desítce. Jiné vozy z tuzemské produkce jsou výrazně výše: Škoda Octavia byla loni osmým nejprodávanějším vozem v celé Evropě, Fabia i přes generační obměnu 34. 

V Česku se Hyundai daří výrazně lépe. Jeho prodeje loni loni vzrostly o 16 %, firma má necelou desetinu trhu. Kia zaznamenala růst o pět procent. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.