Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence na dráze dál drtí ceny. Z Prahy do Ostravy už jen za 95 Kč

  13:19aktualizováno  15:10
Soukromý dopravce Leo Express opět zostřil konkurenční boj o zákazníky na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Věrným zákazníkům Českých drah, kteří mají jejich kartu IN 25, začal nabízet třicetiprocentní slevu. Se stejnou slevou bleskově přispěchal i konkurenční RegioJet. Dráhy už zvažují právní kroky.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (ČD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

V praxi to znamená, že ceny jízdenek mezi Prahou a Ostravou spadly poprvé pod sto korun. Pro majitele IN 25 se dají pořídit už jen za 95 korun, z Prahy do Olomouce za 73 korun. Ještě před dvěma lety vycházela nejlevnější jízdenka z Prahy do Ostravy na více než čtyři sta korun.

"Chceme nabídnout zákazníkům drah možnost vyzkoušet naše vlaky," vysvětlil zlevnění šéf Leo Express Leoš Novotný. Podle Novotného jde o dočasnou akci, počet míst ve vlaku za takovou cenu je omezen.

Vzápětí po zveřejnění informace o slevě přispěchal s obdobnou nabídkou i konkurenční RegioJet Radima Jančury. "Od pondělí 4. 3. RegioJet nabídne akční březnovou slevu pro držitele In-karty, a to ve výši 30 %," uvedla firma v tiskové zprávě. Oproti Leo Expressu budou moci slevu využít lidé s jakoukoliv zákaznickou aplikací ČD pro In-kartu, tedy nikoliv jen s IN 25.

"Ceny s 30% slevou budou nabízeny z obou úrovní tzv. mimošpičkového jízdného  na trasách Ostrava - Praha, Olomouc - Praha a Havířov - Praha ve variantě pro dospělého cestujícího," píše RegioJet. Cesta z Prahy do Ostravy tak půjde pořídit za 99 Kč, do Olomouce za 77 korun a do Havířova za 130 Kč.

Český drahám se však využívání jejich slevové karty konkurencí nelíbí. "Pokud tomu tak skutečně je, pak si necháme vypracovat právní analýzu a zvážíme další kroky," řekl iDNES.cz mluvčí ČD Radek Joklík. "Každopádně lze takový krok považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje," doplnil. 

Leo Express jako třetí dopravce na této trati tvrdí, že průměrná obsazenost jeho vlaků stoupla už na 70 %. Ve špičce už nasazuje zdvojené soupravy. Právě nejmladší dopravce na trati Praha - Ostrava přišel jako první s velkým zlevněním (více čtěte zde).

Současný konkurenční boj může stěží dopravcům přinášet zisk, profitují z něj jen cestující.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.