Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Polovina oblečení byla vadná, nesmí se prodávat

  18:05aktualizováno  18:05
Česká obchodní inspekce zjistila ve druhém letošním čtvrtletí nedostatky při 58 procentech kontrol textilního zboží. Inspektoři zakázali prodej téměř 5 000 kusů oděvů v hodnotě přesahující půl milionu korun.
Nejčastějí prohřešek prodejců textilu: porušení povinností informovat spotřebitele o výrobku. Ilustrační foto

Nejčastějí prohřešek prodejců textilu: porušení povinností informovat spotřebitele o výrobku. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Kupovat oblečení bez označení materiálu, ze kterého bylo vyrobeno, a symbolu způsobu údržby znamená riziko. Nesprávnou údržbou se oděvy můžou zničit. Alergikům zase může způsobit potíže neoznačený výrobek z materiálu, na který jsou citliví. Tak zní varování České obchodní inspekce (ČOI).

Ta letos od dubna do června zkontrolovala 608 prodejních míst se sortimentem textilních výrobků a porušení předpisů zjistila v 353 případech. To ve srovnání s předchozím čtvrtletím představuje nárůst 14 procent.

Nejčastěji, ve 198 případech, šlo o porušení povinností informovat spotřebitele o výrobku. V 95 případech byly uvedeny na trh textilní výrobky, které nebyly označené v souladu s předpisy EU upravujícím názvy textilních vláken a byly bez označení materiálu. Údaj o ceně neposkytl prodejce spotřebiteli v 77 případech. Za zjištěné nedostatky uložila inspekce obchodníkům celkem 223 pokut za skoro čtyři sta tisíc korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Bezlepkové potraviny mají méně bílkovin a vlákniny, více éček a vyšší cenu

V obchodech přibývá potravin s označením „bez lepku“. Pro lidi s celiakií, nesnášenlivostí lepku, je taková dieta nutností. V poslední době se ale stala módním...  celý článek

Pobočka Vapiano v Berlíně
Německá síť jídelen s italským jídlem míří do Česka. První otevře v červenci

Síť samoobslužných restaurací Vapiano má za sebou léta rychlého růstu a působí už v desítkách zemí. Nyní přichází i do Česka. První pobočka otevře v létě v...  celý článek

Youtuberka Carrie Kirsten objímá vůz BMW.
Youtuber není Horst Fuchs. Většina českých firem to ještě nechápe

Youtubeři jsou svérázný reklamní kanál a čeští inzerenti se s nimi ještě podle specializovaných agentur nenaučili pracovat. Když se potom potkají nemístné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.