Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kontrolou ČOI loni neprošlo 70 procent internetových obchodů

  14:23aktualizováno  15:36
Kdo nakupuje na internetu, měl by být na pozoru. Česká obchodní inspekce totiž loni zjistila nedostatky u 70 procent kontrolovaných internetových obchodů. Jejich provozovatelé podle inspektorů často používají nekalé obchodní praktiky a někteří prodávají dokonce padělky značkového zboží.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Inspekce loni v internetových obchodech provedla 590 kontrol a nedostatky zjistila ve 412 případech. Nejčastějším prohřeškem bylo neplnění informační povinnosti a nerespektování práva zákazníka odstoupit od smlouvy. Inspektoři navíc zjistili, že některé obchody prodávají padělky.

""Potvrdilo se, že tato forma distančního prodeje je jednou z oblastí, kde je spotřebitel nejčastěji krácen na svých právech ať už v oblasti neplnění předsmluvních informačních povinností, či práv spojených s odstoupením od smlouvy. Byly zjištěny i případy prodeje výrobků porušující některá práva duševního vlastnictví," uvedla ve své výroční zprávě za rok 2010 Česká obchodní inspekce.

Asociace: Většina obchodů je bezpečných

Podle výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jana Vetyšky se pochybení ve valné většině týkají menších obchodníků, kteří se z nevědomosti dopouštějí méně závažných prohřešků.

"Není to tak, že by obchodníci, kteří pochybili, nedodávali zboží. Mají třeba jen nedostatečné informace o právních záležitostech, jako je třeba rozpor s kupní smlouvou. A to se stává často omylem, protože nemají vlastí právní oddělení," uvedl Vetyška.

Většina internetových obchodů je však podle něj zcela bezpečných. "Statistika nereflektuje situaci na trhu. Naše asociace má šedesát certifikovaných členů, kteří provozují osmdesát až devadesát obchodů a u nich byste nenašli pochybení žádné," uvedl Vetyška.

Internetové obchody se v Česku těší rostoucí popularitě a jejich tržby rostou. Podle údajů APEK loni Češi na internetu utratili 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009.

Lidé nakupují na internetu hlavně kvůli výhodné ceně, která je obvykle nižší než v kamenných obchodech. Dalším důvodem je pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).
Vláda navrhla úlevy pro elektromobily, na dálnici by směly bez známky

Vláda chystá sérii opatření na podporu elektromobilů. Navrhuje, aby nemusely platit dálniční známky či registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebe nad Českem křižuje stále víc letadel, v červenci padl nový rekord

Letečtí dispečeři hlásí nejsilnější měsíc v historii. Letos v červenci poprvé nad Českem během jediného měsíce prolétlo více než 90 tisíc letadel. Za prvních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.